Vyučující
|
-
Dujka Petr, Mgr.
-
Sampey Daniel Paul, MFA
|
Obsah předmětu
|
- Představení osobnosti, společnosti, produktu - Profesní životopis, CV, cover letter - Profesní pohovor - Obchodní dopis, obchodní e-mail, žádost - Poznámka, komentář (vyjádření názoru) - Abstrakt, anotace, shrnutí - Texty na web, webcopy, tvorba obsahu, emailing
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat v jednoduchých a běžných situacích, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb. Předpokládaná vstupní jazyková kompetence posluchače - B1. |
Student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat v jednoduchých a běžných situacích, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb. Předpokládaná vstupní jazyková kompetence posluchače - B1. |
Výsledky učení |
---|
rozeznat odbornou terminologii z oblasti ekonomie v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
rozeznat odbornou terminologii z oblasti ekonomie v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z v anglickém jazyce |
vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z v anglickém jazyce |
vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe |
popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět obsahu náročnějších konverzačních témat |
porozumět obsahu náročnějších konverzačních témat |
komunikovat o odbornějších tématech (CV, pohovor, propagace apod.) |
komunikovat o odbornějších tématech (CV, pohovor, propagace apod.) |
porozumět významu složitějšího textů |
porozumět významu složitějšího textů |
parafrázovat myšlenky |
parafrázovat myšlenky |
efektivně komunikovat o probíraných tématech a správně používat probranou slovní zásobu |
efektivně komunikovat o probíraných tématech a správně používat probranou slovní zásobu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Týmová práce |
Týmová práce |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Doporučená literatura
|
-
FORSYTH, P. Effective Business Writting: Write Clearly and Powerfully, Be Persuasive, Use Style and Language to Impress (Creating Success). London: Kogan Page, 2009.
-
Michael McCarthy, Felicity O'Dell. English Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge: CUP, 2017. ISBN 978-1316631171.
-
SAVAGE, A., MAYER, P. Effective Academic Writting. Second Edition. United Kingdom: Oxford University Press, 2012.
|