Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Bouře a vzdor - Výmarská klasika - Romantismus - Mezi klasikou a romantismem - Biedermeier - Vormärz - Junges Deutschland - Realismus - Naturalismus - Moderna - Expresionismus - Literatura Výmarské republiky - Třetí říše, vnitřní emigrace, exil - Literatura po roce 1945 - Současná literatura
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza uměleckého díla
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládají se znalosti české, německé a evropské literatury na úrovni učiva střední školy. |
Předpokládají se znalosti české, německé a evropské literatury na úrovni učiva střední školy. |
Výsledky učení |
---|
znát literární epochy, významné autory a charakteristiku jednotlivých literárních a myšlenkových směrů od Sturm und Drang až po současnost |
znát literární epochy, významné autory a charakteristiku jednotlivých literárních a myšlenkových směrů od Sturm und Drang až po současnost |
vysvětlit historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
vysvětlit historický a kulturní kontext vybraných období v dějinách literatury |
identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj německé literatury |
identifikovat důležité události, které ovlivnily vývoj německé literatury |
popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách německé literatury |
popsat rysy vybraných literárních směrů v dějinách německé literatury |
vysvětlit literárněhistorický kontext vybraných děl |
vysvětlit literárněhistorický kontext vybraných děl |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních epoch |
analyzovat historický a kulturní kontext vybraných literárních epoch |
propojit znalosti německé historie a kultury s jejich reprezentací v literatuře |
propojit znalosti německé historie a kultury s jejich reprezentací v literatuře |
analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
analyzovat literární dílo - román, povídku, divadelní hru, báseň |
identifikovat klíčová témata v literárním díle |
identifikovat klíčová témata v literárním díle |
popsat styl psaní vybraných autorů |
popsat styl psaní vybraných autorů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza uměleckého díla |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Didaktický test |
Didaktický test |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BEUTIN, W. Deutsche Literaturgeschichte: Von den Anfängen zur Gegenwart.. Stuttgart: Metzler, 2011.
-
BRAUN, M. Die deutsche Gegenwartsliteratur: Eine Einführung. Stuttgart: UTB, 2010.
-
BURDORF, D. Metzler Lexikon Literatur: Begriffe und Definitionen. Stuttgart: Metzler, 2007.
-
FRENZEL, H. A., FRENZEL, E. Daten deutscher Dichtung: Chronologischer Abriß der deutschen Literaturgeschichte. Band 1.. Stuttgart: Metzler, 2007.
-
WUCHERPFENNIG, W. Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart.. Stuttgart: Klett, 2015.
|