Vyučující
|
-
Simon Gerhard, Dipl. Betriebswirt
-
Marek Libor, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- SRN: geografie - Obyvatelstvo, migrace a mobilita - Národnostní menšiny - Přehled spolkových zemí I. - Přehled spolkových zemí II. - Přehled spolkových zemí III. - Berlín - Politický systém, ústavní orgány, politické strany - Média - Německo a Evropská unie - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto předmětu se předpokládá receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
U tohoto předmětu se předpokládá receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
pojmenovat klíčové prvky geografie Spolkové republiky Německo, Rakouska a Švýcarska |
pojmenovat klíčové prvky geografie Spolkové republiky Německo, Rakouska a Švýcarska |
popsat strukturu Spolkové republiky Německo, Rakouska a Švýcarska |
popsat strukturu Spolkové republiky Německo, Rakouska a Švýcarska |
charakterizovat základní prvky německé, rakouské a švýcarské společnosti a kultury |
charakterizovat základní prvky německé, rakouské a švýcarské společnosti a kultury |
definovat hlavní myšlenkové směry v německé, rakouské a švýcarské politice, ekonomii a kultuře |
definovat hlavní myšlenkové směry v německé, rakouské a švýcarské politice, ekonomii a kultuře |
vyjmenovat charakteristické prvky německé, rakouské a švýcarské společnosti a kultury |
vyjmenovat charakteristické prvky německé, rakouské a švýcarské společnosti a kultury |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat charakteristické rysy Spolkové republiky, německé společnosti a kultury |
identifikovat charakteristické rysy Spolkové republiky, německé společnosti a kultury |
identifikovat charakteristické rysy Rakouska a Švýcarska, rakouské a švýcarské společnosti a kultury |
identifikovat charakteristické rysy Rakouska a Švýcarska, rakouské a švýcarské společnosti a kultury |
zhodnotit roli Německa, Rakouska a Švýcarska v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
zhodnotit roli Německa, Rakouska a Švýcarska v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
diskutovat o hlavních myšlenkových směrech v německé, rakouské a švýcarské politice, ekonomii a kultuře |
diskutovat o hlavních myšlenkových směrech v německé, rakouské a švýcarské politice, ekonomii a kultuře |
demonstrovat rozdíly mezi německy mluvícím prostorem a Českou republikou |
demonstrovat rozdíly mezi německy mluvícím prostorem a Českou republikou |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Esej |
Esej |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
ENKELMANN, R. Deutschland: 56 Folien (Karten, Grafiken, Bilder) für die Tageslichtprojektion.. Gotha, 2006.
-
KAUFMANN, S. Orientierungskurs Deutschland: Geschichte, Kultur, Institutionen.. Berlin, 2013.
-
KILIMANN, A. Alltag in Deutschland: Materialien mit Übungen. Stuttgart, 2006.
-
LANGENSCHEIDT, F. (Hrsg.). Das beste an Deutschland ? 250 Gründe, unser Land heute zu lieben.. Köln, 2006.
-
LUTSCHER, R. Landeskunde Deutschland. Aktualisierte Fassung 2017. Von der Wende bis heute.. Munchen, 2014.
|