Vyučující
|
-
Šilhánová Renata, Mgr. Ph.D.
-
Nováková Marika, Mgr. et Mgr. MBA
-
Homola Vladimír, Ing.
|
Obsah předmětu
|
- Zásady prezentování. - Prezentace studentů na témata z oblasti správného prezentování (struktura, cíle, publikum, jazykové prostředky, plánování, komunikativní kompetence, řeč těla, média, design apod.) - Prezentace studentů na zadaná témata z oblasti studia a podnikatelské sféry. - Příprava studentů na komplexní prezentaci vybrané firmy/instituce (sktruktura, obsah, jazykové prostředky). - Prezentace vybrané firmy/instituce a vypracování seminární práce. - Sledování vybraných prezentací s následným kritickým komentářem a vyhodnocením. - Podpora výuky pomocí videonahrávek profesionálních prezentací a výukových filmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost německého jazyka minimálně na úrovni B2. |
Znalost německého jazyka minimálně na úrovni B2. |
Výsledky učení |
---|
znát slovní zásobu pro vytvoření a přednesení prezentace v německém jazyce |
znát slovní zásobu pro vytvoření a přednesení prezentace v německém jazyce |
ovládat zásady správného prezentování v německém jazyce |
ovládat zásady správného prezentování v německém jazyce |
znát odbornou slovní zásobu potřebnou pro prezentaci vybraného produktu a vybrané firmy |
znát odbornou slovní zásobu potřebnou pro prezentaci vybraného produktu a vybrané firmy |
získat klíčové prezentační dovednosti spojené se znalostí odborného obchodního jazyka |
získat klíčové prezentační dovednosti spojené se znalostí odborného obchodního jazyka |
získat schopnost ústního projevu v cizím jazyce před publikem spojenou s neverbální komunikací |
získat schopnost ústního projevu v cizím jazyce před publikem spojenou s neverbální komunikací |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat v německém jazyce |
prezentovat v německém jazyce |
aktivně používat slovní zásobu pro vytvoření prezentace |
aktivně používat slovní zásobu pro vytvoření prezentace |
představit vybraný produkt a vybranou firmu formou prezentace před publikem |
představit vybraný produkt a vybranou firmu formou prezentace před publikem |
prezentovat s využitím vhodných prezentačních technik a dovednosti neverbální komunikace |
prezentovat s využitím vhodných prezentačních technik a dovednosti neverbální komunikace |
naplánovat a vytvořit prezentaci s ohledem na cílovou skupinu, téma, strukturu, design a komunikaci s publikem |
naplánovat a vytvořit prezentaci s ohledem na cílovou skupinu, téma, strukturu, design a komunikaci s publikem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Brauners Jörg. Unternehmen Deutsch Aufaukurs. Stuttgart, 2005. ISBN 3-12-675745-6.
-
Garr Reynolds. ZEN oder die Kunst der Präsentation: Mit einfachen Ideen gestalten und präsentieren. München, 2013. ISBN 978-3-86490-117-1.
-
Schlueter Sabine. Im Beruf Neu B2-C1. Passau. 2020.
-
Schlueter Sabine. Menschen im Beruf Training besprechen und präsentieren. Passau, 2022. ISBN 978-3-19-131587-0.
-
Starke-Wuschko Jens. Präsentieren im Studium. Konstanz/München, 2014. ISBN 978-3825242152.
-
Šilhánová Renata. Präsentationsfertigkeiten im Deutschen. Unternehmenspräsentation. Zlín, 2008. ISBN 978-80-7318-657-9.
|