Předmět: Prezentační dovednosti

« Zpět
Název předmětu Prezentační dovednosti
Kód předmětu UMJL/D2PD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šilhánová Renata, Mgr. Ph.D.
  • Nováková Marika, Mgr. et Mgr. MBA
  • Homola Vladimír, Ing.
Obsah předmětu
- Zásady prezentování. - Prezentace studentů na témata z oblasti správného prezentování (struktura, cíle, publikum, jazykové prostředky, plánování, komunikativní kompetence, řeč těla, média, design apod.) - Prezentace studentů na zadaná témata z oblasti studia a podnikatelské sféry. - Příprava studentů na komplexní prezentaci vybrané firmy/instituce (sktruktura, obsah, jazykové prostředky). - Prezentace vybrané firmy/instituce a vypracování seminární práce. - Sledování vybraných prezentací s následným kritickým komentářem a vyhodnocením. - Podpora výuky pomocí videonahrávek profesionálních prezentací a výukových filmů.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza prezentace, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost německého jazyka minimálně na úrovni B2.
Znalost německého jazyka minimálně na úrovni B2.
Výsledky učení
znát slovní zásobu pro vytvoření a přednesení prezentace v německém jazyce
znát slovní zásobu pro vytvoření a přednesení prezentace v německém jazyce
ovládat zásady správného prezentování v německém jazyce
ovládat zásady správného prezentování v německém jazyce
znát odbornou slovní zásobu potřebnou pro prezentaci vybraného produktu a vybrané firmy
znát odbornou slovní zásobu potřebnou pro prezentaci vybraného produktu a vybrané firmy
získat klíčové prezentační dovednosti spojené se znalostí odborného obchodního jazyka
získat klíčové prezentační dovednosti spojené se znalostí odborného obchodního jazyka
získat schopnost ústního projevu v cizím jazyce před publikem spojenou s neverbální komunikací
získat schopnost ústního projevu v cizím jazyce před publikem spojenou s neverbální komunikací
Odborné dovednosti
prezentovat v německém jazyce
prezentovat v německém jazyce
aktivně používat slovní zásobu pro vytvoření prezentace
aktivně používat slovní zásobu pro vytvoření prezentace
představit vybraný produkt a vybranou firmu formou prezentace před publikem
představit vybraný produkt a vybranou firmu formou prezentace před publikem
prezentovat s využitím vhodných prezentačních technik a dovednosti neverbální komunikace
prezentovat s využitím vhodných prezentačních technik a dovednosti neverbální komunikace
naplánovat a vytvořit prezentaci s ohledem na cílovou skupinu, téma, strukturu, design a komunikaci s publikem
naplánovat a vytvořit prezentaci s ohledem na cílovou skupinu, téma, strukturu, design a komunikaci s publikem
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza prezentace studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Brauners Jörg. Unternehmen Deutsch Aufaukurs. Stuttgart, 2005. ISBN 3-12-675745-6.
  • Garr Reynolds. ZEN oder die Kunst der Präsentation: Mit einfachen Ideen gestalten und präsentieren. München, 2013. ISBN 978-3-86490-117-1.
  • Schlueter Sabine. Im Beruf Neu B2-C1. Passau. 2020.
  • Schlueter Sabine. Menschen im Beruf Training besprechen und präsentieren. Passau, 2022. ISBN 978-3-19-131587-0.
  • Starke-Wuschko Jens. Präsentieren im Studium. Konstanz/München, 2014. ISBN 978-3825242152.
  • Šilhánová Renata. Präsentationsfertigkeiten im Deutschen. Unternehmenspräsentation. Zlín, 2008. ISBN 978-80-7318-657-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr