Předmět: Jazyková cvičení 2

« Zpět
Název předmětu Jazyková cvičení 2
Kód předmětu UMJL/D2JC2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Rubáš Michal, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu: 1. Práce (hledání práce, popis různých zaměstnání, práce v zahraničí). Plurál. 2. Marketing - reklama (vliv reklamy na náš život). Zájmenná příslovce. 3. Počítače (popis, jejich vliv na společnost). Nepřímá řeč. 4. Svět a média. Postavení předložek. 5. Kriminalita (diskuze o problému). Vyjadřování komparace a kontrastu. 6. Problémy mládeže. Budoucí čas a subjektivní modalita. 7. Interview a reportáž. Synonyma a antonyma. 8. Bulvár a seriózní tisk. Předpony, přípony, složená slova. 9. Finance a rodinný rozpočet. Tvoření pasíva. 10. Předsudky: Typisch Deutsch. Konektory II. 11. Ověření získaných znalostí a dovedností v posledním týdnu výuky

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která jej osobně zajímají.
Student rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která jej osobně zajímají.
znalost němčiny na úrovni B2
znalost němčiny na úrovni B2
Odborné dovednosti
komunikace v němčině slovem a písmem na úrovni B2
komunikace v němčině slovem a písmem na úrovni B2
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat rozdíl mezi souvislým mluveným projevem a interaktivní jazykovou komunikací
popsat rozdíl mezi souvislým mluveným projevem a interaktivní jazykovou komunikací
uvést znaky mluveného a písemného projevu
uvést znaky mluveného a písemného projevu
definovat v německém jazyce postup tvoření vybraných gramatických jevů němčiny (pasiva, zájmenných příslovcí, aj., viz obsah předmětu)
definovat v německém jazyce postup tvoření vybraných gramatických jevů němčiny (pasiva, zájmenných příslovcí, aj., viz obsah předmětu)
objasnit významové funkce konjunktivu a způsoby vyjadřování nepřímé řeči
objasnit významové funkce konjunktivu a způsoby vyjadřování nepřímé řeči
znát slovní zásobu vybraných tematických okruhů (viz obsah předmětu)
znát slovní zásobu vybraných tematických okruhů (viz obsah předmětu)
Odborné dovednosti
aplikovat přiměřeným způsobem gramatická pravidla němčiny na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce
aplikovat přiměřeným způsobem gramatická pravidla němčiny na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce
napsat koherentní text v německém jazyce o délce dvě normostrany na dané téma
napsat koherentní text v německém jazyce o délce dvě normostrany na dané téma
hovořit souvisle v německém jazyce k publiku na dané téma po dobu cca 5 minut a zvolit přitom přiměřený styl projevu s ohledem na komunikační situaci.
hovořit souvisle v německém jazyce k publiku na dané téma po dobu cca 5 minut a zvolit přitom přiměřený styl projevu s ohledem na komunikační situaci.
najít v dostupných příručkách odpovědi na sporné otázky ortografické, výslovnostní či gramatické
najít v dostupných příručkách odpovědi na sporné otázky ortografické, výslovnostní či gramatické
diskutovat o přečteném textu či o aktuálním společenském dění
diskutovat o přečteném textu či o aktuálním společenském dění
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Hodnotící metody
Esej
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Didaktický test
Didaktický test
Esej
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • DREYER, H, SCHMITT, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell. Ismaning: Hueber, 2009.
  • HALL, K., SCHEINER, B. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. Ismaning: Hueber Verlag, 2001.
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsche Konversation, Kontakte. Havlíčkův Brod, 2005.
  • KRÁLOVÁ, E. a kol. Ilustrovaný tematický slovník německo-český. Plzeň: Fraus, 2007.
  • NEKOVÁŘOVÁ A., FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch. Plzeň: Fraus, 2004.
  • PERLMANN-BALME, M., SCHWALB, S. em neu 2008 Hauptkurs: Deutsch als Fremdsprache / Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber, 2008. ISBN 978-3195116954.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr