Vyučující
|
-
Pata Vladimír, prof. Dr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. Popište přístup ke zdokonalování jakosti dle norem ISO a TQM a cyklus PDCA. Základní matematické vlastnosti měr centrální tendence, výhody a nevýhody při jejich využití. 2. Definujte chyby I a II druhu v teorii hypotéz. K čemu slouží v řízení jakosti? 3. Vysvětlete princip F- testů a jeho využití v řízení jakosti. 4. Vysvětlete princip t- testů a jeho využití v řízení jakosti. 5. Jaké znáte klasické nástroje řízení jakosti (7) tzv. nástroje prof. Ishikavy. 6. Jaké znáte charakteristiky variability výrobních procesů. Definujte pro základní a výběrový soubor, včetně grafického znázornění. 7. K čemu slouží Paretův diagram? Co vysvětluje centrální limitní věta? 8. Popište základní Shewhartovy regulační diagramy pro měřitelné znaky z hlediska praktické realizace i matematického principu. 9. Na jakém principu je založena metodika Six Sigma? Matematicky a graficky vysvětlete. 10. Postup při určování indexů Cp a Cpk, jejich účel a praktické využití. 11. Vysvětlete graficky i matematicky jak se mění hustota pravděpodobnosti při normálním rozdělení při různém ? a stejném ? a při stejném ? a různém ?. 12. K čemu slouží konfidenční intervaly (např. pro ? nebo ?) a jak se využívají v řízení jakosti? 13. K čemu slouží statistický toleranční interval a jak se využívá v řízení jakosti? 14. Jak z Normálního rozdělení pravděpodobnosti získáme Normované normální rozdělení? Proč se tohoto kroku využívá v řízení jakosti? 15. Co je to metodika FMEA, jaké znáte její typy a jak se využívá v praxi? 16. Jaké parametry charakterizují ordinální a nominální datové soubory? Vysvětlete využití v praxi. 17. K čemu slouží lineární regrese. Jaké jsou podmínky její aplikovatelnosti při řízení jakosti výrobních procesů? 18. Co je to metodika ANOVA, k čemu slouží a jaké jsou podmínky její aplikovatelnosti?
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
|