Vyučující
|
-
Hausnerová Berenika, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je realizován formou odborných přednášek, exkurzí, seminářů a workshopů s účastí firem a vývojových mezioborových organizací působících především v plastikářském průmyslu, který je dominantní ve Zlínském kraji a zaměstnává většinu absolventů. Firemní odborníci doplňují odborné znalosti na reálných příkladech z oblasti robotizace a automatizace (ABB), FMEA analýzy, AIAG a VDA, benchmarkingu (vše Hella Autotechnik), LEAN, KAIZEN apod. (MUBEA formou workshopu, WINDMÖLLER & HÖLSCHER), cirkulární ekonomika (Plastikářský klastr, Arburg), finanční rozvahy (Kovárna VIVA, Fatra) a další. Studenti se během firemních přednášek učí vytvářet odborný výtah a hodnotit relevantnost vybraných témat i jejich zpracování. Sami aktivně přispívají svými prezentacemi na odborná témata dle vlastního výběru a preferencí. Cílem je připravit studenty na kontakt s praxí a seznámit je s aktuálními vývojovými trendy v relevantních oborech. Následně mají studenti možnost zpracovávat závěrečnou diplomovou práci přímo ve firemním prostředí. Tato příprava jim usnadní budoucí uplatnění na trhu práce. Nastavení efektivní spolupráce mezi akademickou a firemní sférou též umožní partnerům konkurenční výhody při realizaci výzkumných, vývojových a inovačních aktivit.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 90 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
porozumět současnému stavu, nejnovějším trendům, inovacím a vývoji v konkrétním odvětví |
porozumět současnému stavu, nejnovějším trendům, inovacím a vývoji v konkrétním odvětví |
kriticky analyzovat problémy související s průmyslem, hodnotit různé perspektivy a identifikovat potenciální řešení nebo oblasti pro zlepšení |
kriticky analyzovat problémy související s průmyslem, hodnotit různé perspektivy a identifikovat potenciální řešení nebo oblasti pro zlepšení |
získat cenné poznatky o výzvách, příležitostech a nově vznikajících postupech v daném odvětví |
získat cenné poznatky o výzvách, příležitostech a nově vznikajících postupech v daném odvětví |
činit informovaná rozhodnutí a odpovídajícím způsobem přizpůsobit své strategie |
činit informovaná rozhodnutí a odpovídajícím způsobem přizpůsobit své strategie |
zvýšit si povědomí o dynamice odvětví, včetně tržních trendů, regulačních rámců a nově vznikajících technologií |
zvýšit si povědomí o dynamice odvětví, včetně tržních trendů, regulačních rámců a nově vznikajících technologií |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti získané ze semináře na scénáře z reálného světa, což umožní činit informovanější rozhodnutí |
aplikovat znalosti získané ze semináře na scénáře z reálného světa, což umožní činit informovanější rozhodnutí |
vyvíjet účinné strategie a řešit problémy specifické pro dané odvětví |
vyvíjet účinné strategie a řešit problémy specifické pro dané odvětví |
identifikovat a analyzovat složité problémy v oboru a vyvinout kreativní a praktická řešení |
identifikovat a analyzovat složité problémy v oboru a vyvinout kreativní a praktická řešení |
zlepšit komunikační a prezentační dovednosti zapojením se do diskusí, účastí na skupinových aktivitách a přednášením prezentací |
zlepšit komunikační a prezentační dovednosti zapojením se do diskusí, účastí na skupinových aktivitách a přednášením prezentací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Prezentace přednášejících odborníků ze zapojených firem, webové stránky a propagační materiály..
-
Technické listy - týdeník pro odbornou veřejnost.
-
MAŘÍK, V. Průmysl 4.0 Výzva pro Českou republiku. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-440-0.
|