|
Vyučující
|
-
Hanzlík Jan, Ing. Ph.D.
-
Bednařík Martin, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Organizace vysokého školství v ČR (přednášky/semináře/laboratoře, semestr, zkouškové období, oslovování). 2. Studium na UTB ve Zlíně; Příležitosti programu Procesní inženýrství (rektor, děkan, proděkani, senáty, studijní oddělení, jejich role; hodnocení studia, kam pro jakou pomoc). 3. Studijní informační systém na UTB; MS / Office 365 (přihlašování do PC, Wi-fi, diskový systém, přístup k diskům mimo UTB). 4. Mobilní aplikace a komunikační systémy na UTB (Mail, způsob přihlašování, psaní emailů, Teams). 5. Organizace samostatné práce studenta, styly učení (efektivita učení). 6. Struktura informačních zdrojů; Práce s katalogem knihovny UTB. 7. Zásady etiky vědecké práce; Kritické myšlení. 8. Formální a obsahová stránka odborného textu; Metodika zpracování seminárních a laboratorních úloh. 9. Základy práce v MS / Office 365 - Word (styly, klávesové zkratky, vkládání objektů, pole, oddíly, obsah, záhlaví/zápatí, křížové odkazy). 10. Základy práce v MS / Office 365 - Excel (styly, import dat, grafy, operátory). 11. Základy práce v MS / Office 365 - PowerPoint (šablony, pole, animace). 12. Úloha - zpracování technického dokumentu (styly, kopírování objektů, pole, obsah). 13. Techniky prezentování výsledků odborné práce (komunikační dovednosti, prezentace před publikem). 14. Trénink prezentačních dovedností (argumentační techniky, práce v týmech).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientovat se v organizaci a způsobu studia na VŠ v České republice a na UTB Zlín |
| Orientovat se v organizaci a způsobu studia na VŠ v České republice a na UTB Zlín |
| Samostatně vyhledávat informace z oblasti studia |
| Samostatně vyhledávat informace z oblasti studia |
| Aplikovat zásady etiky vědecké práce a kritického myšlení |
| Aplikovat zásady etiky vědecké práce a kritického myšlení |
| Určit vhodnost informačních zdrojů pro užití v technické a vědecké zprávě |
| Určit vhodnost informačních zdrojů pro užití v technické a vědecké zprávě |
| Prezentovat výsledky své odborné činnosti |
| Prezentovat výsledky své odborné činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zpracovat technickou zprávu a technický dokument |
| Zpracovat technickou zprávu a technický dokument |
| Pokročilého ovládání operačního systému |
| Pokročilého ovládání operačního systému |
| Pokročilého využívání moderních informačních technologií |
| Pokročilého využívání moderních informačních technologií |
| Aplikuje zásady vědecké etiky a kritického myšlení při řešení studijních povinností |
| Aplikuje zásady vědecké etiky a kritického myšlení při řešení studijních povinností |
| Základní práce v Microsoft 365 Excel a PowerPoint |
| Základní práce v Microsoft 365 Excel a PowerPoint |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Exkurze |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
COTTRELL, Stella. Critical thinking skills: effective analysis, argument and reflection. London: Macmillan Education, 2017. ISBN 9781137550507.
-
PECINOVSKÝ, Josef a Rudolf PECINOVSKÝ. Office 2019: Průvodce uživatele. Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2639-2.
-
RADVÁKOVÁ, Věra a Tomáš SIGMUND. Základy odborné práce včetně základů informační etiky.. Praha, 2020. ISBN 978-80-245-2404-7.
|