Vyučující
|
-
Vícha Jan, Mgr. Ph.D.
-
Valášková Kristýna, Ing.
-
Humpolíček Petr, prof. Ing. Ph.D.
-
Víchová Zdenka, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Legislatívní rámec, etické aspekty Principy 3R Metody hodnocení biologických vlastností (in vitro, in vivo, in silico) ISO 10 993, OECD normy Buněčné línie Rekonstituované in vitro tkáně Leptavé účinky na kůži, dráždění kůže, dráždění oka Kožní dráždivost, sensibilizace Fototoxicita, mutagenita, genotoxicita Reprodukční a vývojová toxicita Hojení ran Vývoj a testování léků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student chápe postupy testování biologických vlastností materiálů. |
Student chápe postupy testování biologických vlastností materiálů. |
Student dokáže popsat principy metod používaných při studiu biologických vlastností materiálů. |
Student dokáže popsat principy metod používaných při studiu biologických vlastností materiálů. |
Student chápe podstatu alternativních metod testování biologických vlastností. |
Student chápe podstatu alternativních metod testování biologických vlastností. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dokáže kriticky zhodnotit plán experimentů pro stanovení biologických vlastností materiálů. |
Student dokáže kriticky zhodnotit plán experimentů pro stanovení biologických vlastností materiálů. |
Student dokáže připravit design testu biokompatibility. |
Student dokáže připravit design testu biokompatibility. |
Student zvládá základní techniky práce v laboratoři buněčné biologie. |
Student zvládá základní techniky práce v laboratoři buněčné biologie. |
Student umí provést a vyhodnotit vybrané testy biokompatibility. |
Student umí provést a vyhodnotit vybrané testy biokompatibility. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Laborování |
Laborování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
ALBERTS B. et al. Molecular Biology of the Cell. Garland Science, New York, 2002.
-
ROSYPAL, S. Nový přehled biologie. Praha: Scientia., 2003.
-
SAHU, S.C, CASCIANO, D.A. Nanotoxicity: From in vivo and in vitro Models to Health Risks. Oxford: Wiley-Blackwell, 2009. ISBN 978-0-47074-137-5.
-
SNUSTAD, D.P., SIMMONS, M.J., RELICHOVÁ, J. et al. Genetika. Brno: Nakladatelství Masarykovy univerzity., 2009.
-
VYMĚTALOVÁ, V. Biologie pro biomedicínské inženýrství. 2. přep. vyd.. Praha: ČVUT, 2016. ISBN 9788001058848.
|