Vyučující
|
-
Humpolíček Petr, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vymezení pojmu fyziologie. Základní fyziologické principy. 2. Vznik mnohobuněčnosti a jedince. Fyziologie reprodukce. 3. Membránový princip funkční organizace buňky. 4. Buněčná a mezibuněčná komunikace. 5. Fyziologie žláz s vnitřní sekrecí. 6. Imunitní systém. 7. Nervový systém. Propojení humorálního, nervového a imunitního systému. 8. Fyziologie pohybu. 9. Fyziologie krve. Fyziologie kardiovaskulárního systému. 10. Fyziologie dýchacího systému; Fyziologie smyslových orgánů. 11. Fyziologie trávení a vstřebávání. 12. Fyziologie ledvin. 13. Metabolismus. Termoregulace. 14. Fyziologie kůže. Patofyziologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti anatomie člověka. |
Znalosti anatomie člověka. |
Výsledky učení |
---|
Student chápe základní fyziologické principy. |
Student chápe základní fyziologické principy. |
Student dokáže popsat základní buněčné struktury a funkční vztahy mezi nimi. |
Student dokáže popsat základní buněčné struktury a funkční vztahy mezi nimi. |
Student dokáže vysvětlit základní řídící a regulační mechanismy podílející se na udržení homeostázy. |
Student dokáže vysvětlit základní řídící a regulační mechanismy podílející se na udržení homeostázy. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dokáže vysvětlit funkční vztahy mezi orgánovými soustavami. |
Student dokáže vysvětlit funkční vztahy mezi orgánovými soustavami. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Kittnar, Otomar. Atlas fyziologických regulací : 329 schémat. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2722-6.
-
Nečas, O. Obecná biologie pro lékařské fakulty. 2000.
-
PEATE, I. Fundamentals of anatomy and physiology workbook: a study guide for nursing and healthcare students. Chichester: Wiley Blackwell, 2017. ISBN 978-1-119-13009-3.
-
ROKYTA, R. Fyziologie. 3. přepr. vyd.. Praha: Galén, 2016. ISBN 978-80-7492-238-1.
-
SILBERNAGEL, S., DESPOPOULOS, A. Atlas fyziologie člověka. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0630-X.
-
TROJAN, S. Lékařská fyziologie. Praha: Grada, 2004.
|