Vyučující
|
-
Mokrejš Pavel, prof. Ing. Ph.D.
-
Krejčí Ondřej, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmů a historie řízení jakosti. - Požadavky na jakost výrobků, služeb, kvantitativní a kvalitativní hodnocení jakosti. - Závady ve výrobě, útvary podniku při zabezpečování jakosti. - Nástroje pro regulaci jakosti ze strany státu, ÚNMZ, ČMI, ČIA. - Metoda FMEA při zabezpečování jakosti v podnicích. - Metody pro analýsu a odstraňování problémů v jakosti (Ishikawův diagram, PDCA, DMAIC a další). - Technická normalisace (ČSN, ISO, PN). - Akreditace, akreditované zkušebny. - Metrologický systém v ČR. - Systém ochrany spotřebitele v ČR, v Evropě a ve světě - historický vývoj. - Legislativní úprava na ochranu spotřebitele v ČR. - Orgány státní správy na ochranu spotřebitele (ČOI, SZPI, SUKL a další). - Občanské organisace na ochranu spotřebitele (TEST, SOS a další). - Značky kvality (Klasa, Czech Made, Bio a další).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Laborování, Týmová práce
- Příprava na zkoušku
- 120 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost základních pojmů z oblasti jakosti. |
Znalost základních pojmů z oblasti jakosti. |
Výsledky učení |
---|
vyjmenuje základní pojmy vztahující se k jakosti a řízení kvality |
vyjmenuje základní pojmy vztahující se k jakosti a řízení kvality |
vysvětlí principy významných metod zabezpečování jakosti |
vysvětlí principy významných metod zabezpečování jakosti |
zdůvodní význam předvýrobní etapy na kvalitu výrobků |
zdůvodní význam předvýrobní etapy na kvalitu výrobků |
zhodnotí přínos sektoru služeb pro na produkci HDP |
zhodnotí přínos sektoru služeb pro na produkci HDP |
popíše principy systému ochrany spotřebitele |
popíše principy systému ochrany spotřebitele |
Odborné dovednosti |
---|
použít teoretické poznatky metod řízení jakosti na praktickou analýzu konkrétních problémů |
použít teoretické poznatky metod řízení jakosti na praktickou analýzu konkrétních problémů |
analyzovat významné metody na odhalování chyb a nedostatků v procesech |
analyzovat významné metody na odhalování chyb a nedostatků v procesech |
navrhnout postup řešení problémových situací ve výrobě |
navrhnout postup řešení problémových situací ve výrobě |
posoudit vliv moderních metod řízení podniku na zvyšování produktivity práce |
posoudit vliv moderních metod řízení podniku na zvyšování produktivity práce |
zhodnotit význam lidského faktoru a investicí do výzkumu jako důležitých konkurenčních faktorů |
zhodnotit význam lidského faktoru a investicí do výzkumu jako důležitých konkurenčních faktorů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Laborování |
Laborování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
ČSN EN ISO 9001 (010321): Systémy managementu kvality ? Požadavky. Praha: Český normalizační institut, 2010.
-
BLECHARZ, P. Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress, 2011. ISBN 978-80-86929-75-0.
-
JURAN, J.M., De FEO, J.A. Juran's quality handbook: the complete guide to performance excellence. New York: McGraw Hill, 2010. ISBN 978-0-07-162973-7.
-
NENADÁL, JAROSLAV ET AL. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-186-7.
-
RAMPERSAD, H.K. Total quality management: an executive guide to continuous improvement. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-642-08756-1.
-
SUCHÁNEK, P. a kol. Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku. Brno: MU, Ekonomicko-správní fakulta, 2011. ISBN 978-80-210-5688-6.
-
Veber, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1782-1.
|