|
Vyučující
|
-
Kafka Stanislav, doc. Ing. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
- Teorie chemické vazby (rozšiřující úroveň) I. - Teorie chemické vazby (rozšiřující úroveň) II. - Konformace, konfigurace a symetrie molekul (rozšiřující úroveň) I. - Konformace, konfigurace a symetrie molekul (rozšiřující úroveň) II. - Teorie transitních stavů (rozšiřující úroveň) I. - Teorie transitních stavů (rozšiřující úroveň) II. - Mechanismy organických reakcí (rozšiřující úroveň) I. - Mechanismy organických reakcí (rozšiřující úroveň) II. - Fotochemie I. - Fotochemie II. - Přehled reakčních intermediátů se zvláštním důrazem na radikály I. - Přehled reakčních intermediátů se zvláštním důrazem na radikály II. - Chemie heterocyklů I. - Chemie heterocyklů II.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 124 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti základů organické chemie. |
| Znalosti základů organické chemie. |
| Výsledky učení |
|---|
| chiralita sloučenin s tripodální a helikální stereogenní jednotkou |
| chiralita sloučenin s tripodální a helikální stereogenní jednotkou |
| mechanismy substitučních, eliminačních a adičních reakcí |
| mechanismy substitučních, eliminačních a adičních reakcí |
| mechanismy molekulárních přesmyků |
| mechanismy molekulárních přesmyků |
| reakční intermediáty - karbokationty, karbanionty, aryny, karbeny a nitreny |
| reakční intermediáty - karbokationty, karbanionty, aryny, karbeny a nitreny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout předpoklad, jak bude probíhat nová chemická reakce |
| navrhnout předpoklad, jak bude probíhat nová chemická reakce |
| posoudit vliv reakčního prostředí a podmínek na průběh chemické reakce |
| posoudit vliv reakčního prostředí a podmínek na průběh chemické reakce |
| navrhnout způsob určení mechanismu reakce |
| navrhnout způsob určení mechanismu reakce |
| navrhnout mechanismus dané chemické reakce |
| navrhnout mechanismus dané chemické reakce |
| kreslit schémata reakčních mechanismů včetně vyjádření stereochemických vztahů mezi reaktanty, intermediáty a produkty |
| kreslit schémata reakčních mechanismů včetně vyjádření stereochemických vztahů mezi reaktanty, intermediáty a produkty |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Exkurze |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Ústní zkouška |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
CLAYDEN, J., GREEVES, N., WARREN, S.G. Organic chemistry. 2nd Ed.. Oxford: Oxford University Press, 2012.
-
ČERVINKA, O. a kol. Mechanismy organických reakcí. Praha: SNTL, 1981.
-
FLEMING, I. Hraniční orbitaly a reakce v organické chemii. FLEMING, I., 1966.
-
Kolektiv autorů. Chemie organických sloučenin I a II. Praha: SNTL, 1985.
-
LAZÁR, M. Chemické reakcie voľných radikálov. Bratislava: ALFA, 1983.
-
McMurry, J. Organická chemie. Praha, 2015. ISBN 978-80-7080-930-3.
|