Vyučující
|
-
Kimmel Roman, Ing. Ph.D.
-
Rouchal Michal, doc. Ing. Ph.D.
-
Dastychová Lenka, RNDr. Ph.D.
-
Vícha Robert, doc. Mgr. Ph.D.
-
Prucková Zdeňka, Ing. Ph.D.
-
Barbuščáková Zuzana, Mgr.
-
Janovský Petr, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Ethyl-acetát. - 1-brombutan. - 9,10-antrachinon. - Acetanilid. - Aminolýza 1-chlor-2,4-dinitrobenzenu aromatickým aminem. - 4-nitroanilin. - Kyselina acetylsalicylová. - Terc-butylchlorid. - Extrakce rostlinných barviv na Soxhletově extraktoru. - 2-Hydroxy-5-methyl-4'-nitroazobenzen. - Butyl-acetát - aroma zelených jablek. - Trifenylmethanol. - Dibenzylidenaceton. - 2,4,5-Trifenylimidazol. - Dimerace 2,4,5-trifenylimidazolu. - Isolace hřebíčkové silice. - Piperin - isolace alkaloidu pepře. - Methylparaben - Fisherova esterifikace. - Kyselina skořicová - Knoevenagelova syntéza. - Methyl-cinnamát - skořicové aroma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laborování
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základních výpočetních operací nezbytných pro realizaci organické syntézy |
základních výpočetních operací nezbytných pro realizaci organické syntézy |
praktického použití základních metod organické syntézy pro přípravu vybraných skupin organických sloučenin |
praktického použití základních metod organické syntézy pro přípravu vybraných skupin organických sloučenin |
Odborné dovednosti |
---|
provádět středně pokročilé reakce organické syntézy |
provádět středně pokročilé reakce organické syntézy |
aplikovat laboratorní operace jako například extrakce, kontinuální extrakce na Soxhletově aparatuře, prostá destilace, azeotropní destilace, destilace s vodní parou, krystalizace, prostá filtrace, odsávání (podtlaková filtrace), aj. |
aplikovat laboratorní operace jako například extrakce, kontinuální extrakce na Soxhletově aparatuře, prostá destilace, azeotropní destilace, destilace s vodní parou, krystalizace, prostá filtrace, odsávání (podtlaková filtrace), aj. |
používat základní metody charakterizace organických látek, jako například měření indexu lomu, měření bodu tání, tenkovrstvá chromatografie aj. |
používat základní metody charakterizace organických látek, jako například měření indexu lomu, měření bodu tání, tenkovrstvá chromatografie aj. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Odborné dovednosti |
---|
Laborování |
Laborování |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Známkou |
Známkou |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Doporučená literatura
|
-
http://www.chemie.utb.cz/rvicha/Loch/loch.php.
-
Harwood L. M., Moody C. J., Percy J. M. Experimental Organic Chemistry. Oxford, Blackwell Publishing, 1999. ISBN 978-0-632-04819-9.
-
Kafka, S. Cvičení z chemie. Brno : VUT, 1999.
-
Vícha R., Mrkvička V. Laboratorní cvičení z chemie. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2007. ISBN 978-80-7318-595-4.
-
Vícha, Robert. Laboratorní cvičení z chemie : bezpečnost práce v chemické laboratoři, laboratorní technika, laboratorní úlohy z anorganické chemie, laboratorní úlohy z organické chemie. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-595-4.
|