Vyučující
|
-
Mlček Jiří, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je členěn na dva dílčí moduly: 1. Modul manažerských dovedností - bude zajištěn ve spolupráci s projektovými manažery Fakulty technologické a bude zaměřen na přípravu projektových žádostí, správu a řešení projektů a základy projektového managementu, včetně řízení projektového týmu. 2. Modul didaktických znalostí a dovedností - bude zajištěn ve spolupráci s interními i externími akademickými pracovníky věnujícími se vysokoškolské pedagogice. Cílem je osvojení klíčových postupů didaktiky výuky v terciálním vzdělávání. Součástí modulu bude spoluúčast na výuce laboratoří a seminářů, a to pod vedením zkušených vysokoškolských pedagogů. V rámci nich si budou studenti moci vyzkoušet teoreticky získané poznatky v praxi. Předmět je zakončen absolvováním obou výše uvedených modulů, přičemž absolvování je potvrzeno garantem studijního programu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní manažerské dovednosti |
charakterizovat základní manažerské dovednosti |
charakterizovat základní didaktické znalosti |
charakterizovat základní didaktické znalosti |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat odborný projekt |
zpracovat odborný projekt |
šířit poznatky základního aplikovaného výzkumu |
šířit poznatky základního aplikovaného výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BUSKIT, W., a BENASI, V. A. Effective College and Universitys Teaching: Strategices and Tactics for the New Professoriate.. SAGE Publications, Inc., 2013. ISBN 978-14-129-9607-5.
-
HORINE, G. Project management: Absolute beginner´s guide.. Indianapolis, 2017. ISBN 978-0789756756.
-
KŘIVÁNEK, M. Dynamické vedení a řízení projektů: systémovým myšlením k úspěšným projektům.. Praha: Grada, 2019. ISBN 9788027104086.
-
LESTER, A. Project management, planning and control: managing engineering, construction and manufacturing projects to PMI, APM and BSI standards.. Seventh edition, 2017.
-
PODLAHOVÁ, L. Didaktika pro vysokoškolské učitele - vybrané kapitoly.. 2012. ISBN 978-80-247-8101-3.
-
PUMILIA-GNARINI, P.M., FAVARON, E., PACETTI, E., BISHOP, J., GUERRA, L. Didactic Strategies and Technologies for Education: Incorporating Advancements. Hershey, Pa, 2018. ISBN 9781466621220.
-
Svozilová, A. Projektový management: Systémový přístup k řízení projektů. Praha, 2016. ISBN 978-80-271-0075-0.
-
VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů.. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 9788001059913.
-
VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání.. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 8072901001.
|