Vyučující
|
-
Kučera Filip, Ing. Ph.D.
-
Smékalová Lenka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Možnosti financování projektů z veřejných dotačních schémat - Nadnárodní dotační schémata Možnosti financování projektů z veřejných dotačních schémat - Národní dotační schémata Možnosti financování projektů z veřejných dotačních schémat - Dotační schémata krajů ČR Výzva pro podání žádosti o projekt - pohled žadatele a pohled poskytujícího orgánu Zpracování projektové žádosti - teoretické aspekty, časté chyby, dodržování pravidel výzev, studie proveditelnosti Hodnocení projektových žádostí poskytujícími orgány, lhůty pro hodnocení Přednáška odborníka z praxe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivní znalost anglického jazyka minimálně na úrovni kurzů bakalářského studia. Znalost struktury operačních programů České republiky na úrovni předmětu Hospodářská a sociální soudržnost EU. |
Aktivní znalost anglického jazyka minimálně na úrovni kurzů bakalářského studia. Znalost struktury operačních programů České republiky na úrovni předmětu Hospodářská a sociální soudržnost EU. |
Výsledky učení |
---|
Student má přehled o dotačních programech na evropské, národní i regionální úrovni a zná jejich základní charakteristiku. Student dokáže vyhodnotit projektový záměr a určit, kterému dotačnímu programu by nejvíce vyhovoval. Student je schopen zpracovat jednoduchou projektovou žádost včetně finanční analýzy. Zná jednotlivé fáze projektu a činnosti nutné pro úspěšné řízení projektu. |
Student má přehled o dotačních programech na evropské, národní i regionální úrovni a zná jejich základní charakteristiku. Student dokáže vyhodnotit projektový záměr a určit, kterému dotačnímu programu by nejvíce vyhovoval. Student je schopen zpracovat jednoduchou projektovou žádost včetně finanční analýzy. Zná jednotlivé fáze projektu a činnosti nutné pro úspěšné řízení projektu. |
struktura operačních programů v ČR |
struktura operačních programů v ČR |
charakteristika operačních programů v ČR |
charakteristika operačních programů v ČR |
výzva k podání žádostí o dotaci a její obsah |
výzva k podání žádostí o dotaci a její obsah |
projektová žádost |
projektová žádost |
studie proveditelnosti |
studie proveditelnosti |
Odborné dovednosti |
---|
zvolit operační program pro podání projektové žádosti |
zvolit operační program pro podání projektové žádosti |
zpracovat projektovou žádost pro vybraný operační program |
zpracovat projektovou žádost pro vybraný operační program |
zpracovat studii proveditelnosti pro vybraný projekt |
zpracovat studii proveditelnosti pro vybraný projekt |
navrhnout cíle projektu v souladu s výzvou |
navrhnout cíle projektu v souladu s výzvou |
vytvořit rozpočet projektu |
vytvořit rozpočet projektu |
navrhnout strukturu realizačního týmu projektu |
navrhnout strukturu realizačního týmu projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Známkou |
Známkou |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
? KUNCOVÁ, Martina, Jakub NOVOTNÝ a Radek STOLÍN. Techniky projektového řízení a finanční analýza projektů nejen pro ekonomy. Praha: Ekopress, 2016. ISBN 978-80-87865-26-2.
-
DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
-
DOLEŽAL, J., KRÁTKÝ, J. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
-
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
-
Přichystal, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU, aneb, Jak uvařit dobrý projekt. Nymburk : Vega-L, 2008. ISBN 978-80-86757-94-0.
|