Předmět: Management v kreativním průmyslu

« Zpět
Název předmětu Management v kreativním průmyslu
Kód předmětu MURVP/1MKP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bednář Pavel, RNDr. Ph.D.
  • Danko Lukáš, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Kreativní průmysly - jejich vymezení, konceptualizace, klasifikace, koncepty kreativní třídy a kreativních měst - Kreativní ekonomika, kreativní produkt, kreativní firma a role kreativních průmyslů v národním hospodářství - Měření ekonomických dopadů aktivit a návštěvnosti na území v oblasti kreativních průmyslů - Mapování kreativních průmyslů a jejich význam pro management rozvoje kreativních průmyslů na území měst a regionů - Význam, postavení a současné otázky rozvoje a veřejné podpory kreativních průmyslů v UNESCO, OECD, EU a ČR - Projektový management v oblasti kreativních průmyslů - Management firem v oblasti audiovizuální a mediální tvorby - Management a marketing filmové tvorby a jejich podpůrných činností - Management start-up firem a co-workingových center v oblasti kreativních průmyslů - Specifika, role a management klastrů v oblasti kreativních průmyslů - Management odborného vzdělávání v oblasti kreativních průmyslů - Management a marketing kulturních akcí a fundraising - Strategické plánování kulturní politiky měst, management a evaluace kulturních organizací

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 11 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost základních principů managementu.
Znalost základních principů managementu.
Výsledky učení
Poznat a pochopit význam, a následně aplikovat odpovídající metody řízení nových způsobů produkce a kolaborace v oblasti kreativních průmyslů, tj. klastry a co-workingová centra. Být schopen samostatně nebo v týmu analyzovat, kriticky zhodnotit, interdisciplinárně interpretovat a nastavit způsob řízení firmy a organizace v oblasti kreativních průmyslů.
Poznat a pochopit význam, a následně aplikovat odpovídající metody řízení nových způsobů produkce a kolaborace v oblasti kreativních průmyslů, tj. klastry a co-workingová centra. Být schopen samostatně nebo v týmu analyzovat, kriticky zhodnotit, interdisciplinárně interpretovat a nastavit způsob řízení firmy a organizace v oblasti kreativních průmyslů.
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Týmová práce
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Ústní zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
  • COLLINS, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2017. ISBN 9788070083864.
  • JAUROVÁ, Z. a kol. V4 Creative incubators: Guide to places and spaces of creative incubation in Central Europe. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2011.
  • JONES, C., LORENZEN, M., SAPSED, J. The Oxford handbook of creative industries. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199603510.
  • KLOUDOVÁ, J. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 9788024736082.
  • PETROVÁ, P. Podpora internacionalizace a exportu kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2016. ISBN 9788070083666.
  • ŠVIRÁKOVÁ, E. a kol. Kreativní třída: talent vs. bohatství. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500484.
  • ŠVIRÁKOVÁ, E. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500583.
  • TAYLOR, J. Visual arts management: Mastering management in the creative and cultural industries. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, 2018. ISBN 9781134852697.
  • ŽÁKOVÁ, E. a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Stav, potřeby a trendy. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2015. ISBN 9788070083543.
  • ŽÁKOVÁ, E., BEDNÁŘ, P. a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2015. ISBN 9788070083321.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr