|
Vyučující
|
-
Gajdošík Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
-
Pivnička Michal, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cestovní ruch je dynamicky rozvíjejícím se segmentem ekonomiky. Vzhledem k dynamičnosti a neustále se vyvíjejícím novým technologiím v cestovním ruchu znalosti informačních technologií představují základní předpoklad pro práci v tomto oboru. Náplň předmětu reflektuje aktuální požadavky trhu služeb cestovního ruchu a jeho výuka mimo jiné přispěje i ke zlepšení uplatnitelnosti absolventů na trhu a zvýšení jejich kompetencí v oblasti služeb cestovního ruchu. Předmět pokrývá následující oblasti problematiky informačních technologií v cestovním ruchu: 1. Informační technologie a cestovní ruch 2. Systémy rezervování v cestovním ruchu 3. Informační technologie v dopravě 4. Informační technologie v hotelech 5. Informační technologie v pohostinství 6. Informační technologie v cestovních kancelářích 7. Internetové stránky a optimalizace pro vyhledávače 8. Slevové portály a jejich význam pro cestovní ruch 9. Sociální média v cestovním ruchu 10. Mobilní technologie v cestovním ruchu a mobilní marketing 11. Využití informačních technologií v CRM a marketingovém průzkumu 12. Sdílená ekonomika 13. Trendy v informačních technologiích v cestovním ruchu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Cvičení na počítači
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a řízení podnikových procesů. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetníctví, controllingu, řízení lidských zdrojů a pod. |
| K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a řízení podnikových procesů. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetníctví, controllingu, řízení lidských zdrojů a pod. |
| Výsledky učení |
|---|
| Popsat problematiku informačních systémů v podnicích |
| Popsat problematiku informačních systémů v podnicích |
| Charakterizovat specifika informační podpory v oblasti cestovního ruchu |
| Charakterizovat specifika informační podpory v oblasti cestovního ruchu |
| Definovat informační technologie používané v dopravě, hotelech, pohostinství a cestovních kancelářích/agenturách |
| Definovat informační technologie používané v dopravě, hotelech, pohostinství a cestovních kancelářích/agenturách |
| Popsat roli využití mobilních technologií v CR |
| Popsat roli využití mobilních technologií v CR |
| Definovat pojem sdílená ekonomika |
| Definovat pojem sdílená ekonomika |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sestavit nabídku služeb CR pro zákazníka s ohledem na tvrdé a měkké dovednosti |
| Sestavit nabídku služeb CR pro zákazníka s ohledem na tvrdé a měkké dovednosti |
| Provést porovnání více variant nabídek služeb CR s ohledem na efektivnost nákladů a úspory času |
| Provést porovnání více variant nabídek služeb CR s ohledem na efektivnost nákladů a úspory času |
| Použít vybraný hotelový rezervační systém |
| Použít vybraný hotelový rezervační systém |
| Stanovit vhodné online nástroje k propagaci služeb CR |
| Stanovit vhodné online nástroje k propagaci služeb CR |
| Posoudit výhody a nevýhody sdílené ekonomiky v CR |
| Posoudit výhody a nevýhody sdílené ekonomiky v CR |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BASL, J. a R. BLAŽÍČEK. Podnikové informační systémy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4307-3.
-
BENCKENDORFF, Pierre J., SHELDON, Pauline J. a Daniel R. FESENMAIER. Tourism Information Technology. Oxfordshire: CABI, 2014. ISBN 978-1-78064-185-0.
-
COLLINS, Galen R., COBANGLU Cihan a Anil BILGIHAN. Hospitality Information Technology: Learning How to Use It. Kendall Hunt Publishing, 2013. ISBN 978-1465224071.
-
EGGER, R., BUHALIS, D. eTourism Case studies: Management & Marketing issues in eTourism.. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2008. ISBN 978-0-7506-8667-9.
-
GAJDOŠÍK, T., GAJDOŠÍKOVÁ, Z., MARČEKOVÁ, R. Informačné technológie v cestovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-587-3.
-
ZELENKA, J. Cestovní ruch. Informační a komunikační technologie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-514-6.
|