Vyučující
|
-
Pivnička Michal, Ing. Ph.D.
-
Gajdošík Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
-
Poór Peter, Ing. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň přednášek 1. Informační technologie a cestovní ruch Význam, využívání a historie informačních technologií v cestovním ruchu, funkce a osobitosti informačních systémů v CR, výběr a implementace IS, informační technologie a návštěvník 2. Systémy rezervováni v cestovním ruchu Centrální systémy rezervování a globální distribuční systémy, internetové systémy rezervování, online cestovné kanceláře a meta vyhledávače 3. Informační technologie v dopravě Informační technologie v leteckých společnostech a na letištích, informační technologie v cestné a železniční dopravě, integrovaný systém městské dopravy) 4. Informační technologie v hotelech a pohostinských zařízeních Hotelový informační systém, externí systémy v hotelech, elektronické systémy rezervování, přizpůsobení informačních technologií osobitostem hotelových zařízení, informační systém v pohostinství. 5. Informační technologie v cestovních kancelářích Informační systém cestovní kanceláře, elektronické systémy rezervací 6. Internetové stránky a optimalizace pro vyhledávače Obsah internetové stránky podniku CR, zásady tvorby internetové stránky podniku CR, osobitosti prezentace na internetu z pohledu hotelového a pohostinského zařízení a cestovné kanceláře. 7. Slevové portály a jejich význam pro cestovní ruch Nabídka slevových portálů na internetu, vliv slevových portálů na rozhodování návštěvníka, slevové portály a ekonomika podniku cestovního ruchu 8. Sociální média v cestovním ruchu Využívání různých druhů sociálních médií v CR - sociální sítě, výukové stránky (wikis), blog and microblogy, fóra, strategické plánování používání sociálních médií 9. Mobilní technologie v cestovním ruchu a mobilní marketing Mobilní zařízení a funkce mobilních technologií v CR, mobilní marketing v CR - mobilní stránky, mobilní aplikace, geomarketing, měření účinnosti technologií a jejich omezení 10. Využití informačních technologií v CRM a marketingovém průzkumu Elektronická databáze zákazníků, newsletter a jeho rozesílání, elektronické recenze, kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání návštěvníků v cestovním ruchu 11. Inteligentní destinace cestovního ruchu Charakteristiky inteligentní destinace, inteligentní destinace z pohledu návštěvníka a manažerského pohledu, informační technologie v inteligentních destinacích 12. Smart business skills Důležitost a absence smart business skills, tvorba nabídky s důrazem na soft a smart dovednosti, udržitelné myšlení v obchodním jednání 13. Trendy v informačních technologiích v cestovním ruchu Různé zdroje získávání informací, digitální elasticita, kompetentnější návštěvníci v cestovním ruchu, zmenšování technologií, tvorba příběhů, otevřené systémy, umělá inteligence, inovativní materiály
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Cvičení na počítači
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a řízení podnikových procesů. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetníctví, controllingu, řízení lidských zdrojů a pod. |
K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a řízení podnikových procesů. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetníctví, controllingu, řízení lidských zdrojů a pod. |
Výsledky učení |
---|
Popsat problematiku informačních systémů v podnicích |
Popsat problematiku informačních systémů v podnicích |
Charakterizovat specifika informační podpory v oblasti cestovního ruchu |
Charakterizovat specifika informační podpory v oblasti cestovního ruchu |
Definovat informační technologie používané v dopravě, hotelech, pohostinství a cestovních kancelářích/agenturách |
Definovat informační technologie používané v dopravě, hotelech, pohostinství a cestovních kancelářích/agenturách |
Popsat roli využití mobilních technologií v CR |
Popsat roli využití mobilních technologií v CR |
Definovat pojem sdílená ekonomika |
Definovat pojem sdílená ekonomika |
Odborné dovednosti |
---|
Sestavit nabídku služeb CR pro zákazníka s ohledem na tvrdé a měkké dovednosti |
Sestavit nabídku služeb CR pro zákazníka s ohledem na tvrdé a měkké dovednosti |
Provést porovnání více variant nabídek služeb CR s ohledem na efektivnost nákladů a úspory času |
Provést porovnání více variant nabídek služeb CR s ohledem na efektivnost nákladů a úspory času |
Použít vybraný hotelový rezervační systém |
Použít vybraný hotelový rezervační systém |
Stanovit vhodné online nástroje k propagaci služeb CR |
Stanovit vhodné online nástroje k propagaci služeb CR |
Posoudit výhody a nevýhody sdílené ekonomiky v CR |
Posoudit výhody a nevýhody sdílené ekonomiky v CR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BASL, J. a R. BLAŽÍČEK. Podnikové informační systémy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4307-3.
-
EGGER, R., BUHALIS, D. eTourism Case studies: Management & Marketing issues in eTourism.. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2008. ISBN 978-0-7506-8667-9.
-
GAJDOŠÍK, T., GAJDOŠÍKOVÁ, Z., MARČEKOVÁ, R. Informačné systémy v cestovnom ruchu. Banská Bystrica: Belianum, 2015. ISBN 978-80-557-0988-8.
-
GAJDOŠÍK, T., GAJDOŠÍKOVÁ, Z., MARČEKOVÁ, R. Informačné technológie v cestovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-587-3.
-
O'CONNOR, P. Using Computers in Hospitality. London : Thomson Learning, 2004. ISBN 978-1-84480-045-2.
-
SCHULZ, A., WEITHÖNER, U., GOECKE, R. Informations management in Tourismus - E-tourism: Prozesse und Systeme. München : Oldenbourg Wissenschaftsverlang, 2010. ISBN 978-3-486-58954-2.
-
ZELENKA, J. a kol. e-Tourism v oblasti cestovního ruchu. Praha : Ministerstvo pro místní rozvoj, 2008.
-
ZELENKA, J. Cestovní ruch. Informační a komunikační technologie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-514-6.
|