Vyučující
|
-
Briš Petr, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do managementu kvality ve zdravotnictví - význam a charakteristika managementu kvality v hospodářském životě a v mezinárodních vztazích, vývojový proces managementu kvality, historické etapy vývoje řízení kvality, přístupy k zabezpečování kvality dle ISO řady 9000, TQM, integrované systémy řízení (ISO 9001+ISO 14001- EMS +ISO18001-BOZP + legislativní požadavky) 2. Uplatňování procesního přístupu při kvalitním řízení 3. Systémy řízení kvality - základní charakteristika normy ČSN EN ISO 9001:2016. 4. Systémy řízení kvality dle akreditačních standardů Spojené akreditační komise SAK 5. Systémy řízení kvality - ostatní normy ve zdravotnictví - ISO 50001, HACCP,ISO22000, apod. 6. Nástroje managementu kvality ve zdravotnictví (7 základních a 7 nových nástrojů QM,5S, TPM, vizualizace a standardizace, štíhlý management, plýtvání, Lean Six Sigma) 7. Ekonomika kvality (náklady na interní a externí neshody, náklady na prevenci a náklady na hodnocení, model PAF)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti a dovednosti v oblasti řízení kvality nevýrobních organizací s akcentem na řízení procesní |
Základní znalosti a dovednosti v oblasti řízení kvality nevýrobních organizací s akcentem na řízení procesní |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat integrovaný systému řízení, posuzování shody u stanovených výrobků, popsat certifikace, státní zkušebnictví při posuzování a kontrole shody produktů a systémů |
charakterizovat integrovaný systému řízení, posuzování shody u stanovených výrobků, popsat certifikace, státní zkušebnictví při posuzování a kontrole shody produktů a systémů |
definovat management ošetřovatelské péče |
definovat management ošetřovatelské péče |
charakterizovat systémy kvalitního řízení v historických souvislostech |
charakterizovat systémy kvalitního řízení v historických souvislostech |
vymezit základní principy kvalitního řízení dle norem ISO řady 9000 |
vymezit základní principy kvalitního řízení dle norem ISO řady 9000 |
definovat pojem shoda v souvislosti s požadavky zákazníka, výrobce a státu |
definovat pojem shoda v souvislosti s požadavky zákazníka, výrobce a státu |
popsat podstatu a základní cíle podnikových ,státních, evropských, světových a harmonizovaných norem |
popsat podstatu a základní cíle podnikových ,státních, evropských, světových a harmonizovaných norem |
Odborné dovednosti |
---|
provést porovnání jednotlivých složek integrovaného systému řízení dle požadavků ISO norem |
provést porovnání jednotlivých složek integrovaného systému řízení dle požadavků ISO norem |
stanovit zajištění kvality zdravotnických systémů dle požadavků Světové zdravotnické organizace WHO |
stanovit zajištění kvality zdravotnických systémů dle požadavků Světové zdravotnické organizace WHO |
stanovit příklady ze zdravotnictví k pojmům Oceněná kvalita, Vnímaná kvalita, Měřitelná kvalita |
stanovit příklady ze zdravotnictví k pojmům Oceněná kvalita, Vnímaná kvalita, Měřitelná kvalita |
stanovit způsoby posuzování shody u výrobců, zákazníků a nezávislých třetích stran |
stanovit způsoby posuzování shody u výrobců, zákazníků a nezávislých třetích stran |
stanovit postupy při řízení zdravotnických organizací |
stanovit postupy při řízení zdravotnických organizací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
|