Předmět: Podnikatelská akademie 2

« Zpět
Název předmětu Podnikatelská akademie 2
Kód předmětu MUPE/H6PA2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Konečný Petr, Ing.
Obsah předmětu
- Podnikatelský nápad, business modely, Lean Canvas. - Akcelerace podnikatelského nápadu. - Podnikatelský plán. - Právní aspekty zakládání vlastní firmy, vybrané problémy, vzorové příklady. - Marketing a prodej. - Komunikace - nástroje, trendy, práce ve skupinách. - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - standardní přístup (banky, investoři). - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - moderní přístupy (Crowdfunding). - Ekonomické propočty v podnikatelském plánu. - Tvorba business modelu - Canvas a Lean canvas. - Lean management - nastavení procesů. - Prezentační dovednosti. - Obhajoby podnikatelský nápadů formou investičního fóra.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Předpoklady
Odborné znalosti
Tento kurz je doporučen těm, kteří absolvovali Podnikatelskou akademii 1, nebo mají již vlastní podnikatelský záměr, který chtějí hlouběji rozpracovat do podoby plánu životaschopného podnikatelského projektu. Pro absolvování tohoto kurzu se očekává to, že student již bude navazovat na základní business model podnikatelského záměru. V rámci akceleračního programu tak bude zpracovávat již konkrétní projekt, který bude doveden až do reálné a realizovatelné podoby.
Tento kurz je doporučen těm, kteří absolvovali Podnikatelskou akademii 1, nebo mají již vlastní podnikatelský záměr, který chtějí hlouběji rozpracovat do podoby plánu životaschopného podnikatelského projektu. Pro absolvování tohoto kurzu se očekává to, že student již bude navazovat na základní business model podnikatelského záměru. V rámci akceleračního programu tak bude zpracovávat již konkrétní projekt, který bude doveden až do reálné a realizovatelné podoby.
Výsledky učení
mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem
rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem
dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat
dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat
dovést zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
dovést zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America?s Best-selling Business Plan Guide!. Palo Alto: PlanningShop, 2014.
  • ADÁMEK, Pavel a Lucie MEIXNEROVÁ. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí.. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3356-7.
  • FINCH, Brian. Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro vaše nápady a podnikatelské plány.. V Brně: Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-623-5.
  • GUILLEBEAU, Chris. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti.. Grada, 2017. ISBN 9788027104079.
  • THIEL, Peter A. a Blake MASTERS. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Brno: Jan Melvil Publishing,, 2015. ISBN 978-80-87270-72-1.
  • VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů: první kroky v podnikání. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
  • ZUZAŇÁK, Aleš. Podnikání včera, dnes a zítra.. Praha: Leges, 2022. ISBN 978-80-7502-457-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr