Vyučující
|
-
Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Konečný Petr, Ing.
|
Obsah předmětu
|
- Podnikatelský nápad, business modely, Lean Canvas. - Akcelerace podnikatelského nápadu. - Podnikatelský plán. - Právní aspekty zakládání vlastní firmy, vybrané problémy, vzorové příklady. - Marketing a prodej. - Komunikace - nástroje, trendy, práce ve skupinách. - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - standardní přístup (banky, investoři). - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - moderní přístupy (Crowdfunding). - Ekonomické propočty v podnikatelském plánu. - Tvorba business modelu - Canvas a Lean canvas. - Lean management - nastavení procesů. - Prezentační dovednosti. - Obhajoby podnikatelský nápadů formou investičního fóra.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Tento kurz je doporučen těm, kteří absolvovali Podnikatelskou akademii 1, nebo mají již vlastní podnikatelský záměr, který chtějí hlouběji rozpracovat do podoby plánu životaschopného podnikatelského projektu. Pro absolvování tohoto kurzu se očekává to, že student již bude navazovat na základní business model podnikatelského záměru. V rámci akceleračního programu tak bude zpracovávat již konkrétní projekt, který bude doveden až do reálné a realizovatelné podoby. |
Tento kurz je doporučen těm, kteří absolvovali Podnikatelskou akademii 1, nebo mají již vlastní podnikatelský záměr, který chtějí hlouběji rozpracovat do podoby plánu životaschopného podnikatelského projektu. Pro absolvování tohoto kurzu se očekává to, že student již bude navazovat na základní business model podnikatelského záměru. V rámci akceleračního programu tak bude zpracovávat již konkrétní projekt, který bude doveden až do reálné a realizovatelné podoby. |
Výsledky učení |
---|
mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
Odborné dovednosti |
---|
zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem |
rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem |
dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat |
dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat |
dovést zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
dovést zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America?s Best-selling Business Plan Guide!. Palo Alto: PlanningShop, 2014.
-
ADÁMEK, Pavel a Lucie MEIXNEROVÁ. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí.. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3356-7.
-
FINCH, Brian. Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro vaše nápady a podnikatelské plány.. V Brně: Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-623-5.
-
GUILLEBEAU, Chris. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2.
-
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
-
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti.. Grada, 2017. ISBN 9788027104079.
-
THIEL, Peter A. a Blake MASTERS. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Brno: Jan Melvil Publishing,, 2015. ISBN 978-80-87270-72-1.
-
VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů: první kroky v podnikání. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
-
ZUZAŇÁK, Aleš. Podnikání včera, dnes a zítra.. Praha: Leges, 2022. ISBN 978-80-7502-457-2.
|