Vyučující
|
-
Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
-
Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
-
Urbanovský Zdeněk, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Služby jako součást cestovního ruchu (podstata služeb a klasifikace služeb v CR, charakteristika služeb v CR). Dopravní služby (materiálně technické podmínky pro poskytování služeb, sortiment poskytovaných služeb, letecká, silniční, železniční doprava). Ubytovací služby (materiálně technické podmínky pro poskytování služeb, kategorizace, klasifikace služeb, služby ubytovacích zařízení, řízení hotelového provozu). Stravovací služby (materiálně technické podmínky pro poskytování služeb, nabídka produktu pohostinských středisek, rychlé formy stravování, stolování, světová a národní gastronomie). Služby cestovních kanceláří a agentur (význam a funkce CK, CA, produkt CK, Informatizace služeb CK). Průvodcovské služby v cestovním ruchu (profil osobnosti průvodce cestovního ruchu, příprava průvodce na zájezd, pracovní agenda průvodce cestovního ruchu, spolupráce průvodce a CK). Lázeňské služby (indikační zaměření přírodních léčebných lázní, materiálně technické podmínky pro poskytování služeb, charakteristika a klasifikace lázeňských služeb, základní a doplňkové služby, marketing v lázeňství). Kongresový a incentivní cestovní ruch (charakteristika a význam kongresových akcí, materiálně technické podmínky pro poskytování služeb, organizování kongresových akcí). Tvorba produktu v cestovním ruchu (parametry produktu, faktory ovlivňující podobu produktů CR). Pojištění v cestovním ruchu (význam pojištění, druhy pojištění). Služby pasových a celních orgánů a směnárenské služby (cestovní doklady v zahraničí. CR, vízum, předmět směnárenských činností, kurzy peněžních prostředků a směnárenský list). Služby informačních center v CR (materiálně technické podmínky pro poskytování služeb, charakteristika a smysl informačních center, rozdělení a hustota v ČR i ve světě).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat podstatu a specifika služeb v cestovním ruchu |
charakterizovat podstatu a specifika služeb v cestovním ruchu |
stanovit materiálně technické podmínky pro poskytování ubytovacích služeb |
stanovit materiálně technické podmínky pro poskytování ubytovacích služeb |
charakterizovat lázeňské služby |
charakterizovat lázeňské služby |
charakterizovat význam a funkce služeb cestovních kanceláří a agentur |
charakterizovat význam a funkce služeb cestovních kanceláří a agentur |
definovat podstatu a parametry tvorby produktu v cestovním ruchu |
definovat podstatu a parametry tvorby produktu v cestovním ruchu |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět koordinaci a plánovací provozních procesů v cestovním ruchu |
porozumět koordinaci a plánovací provozních procesů v cestovním ruchu |
posoudit potřeby hostů cestovního ruchu včetně nabídky kvalitních služeb |
posoudit potřeby hostů cestovního ruchu včetně nabídky kvalitních služeb |
reagovat a řídit situace v případě vzniku krizových situací v provozu podniků cestovního ruchu |
reagovat a řídit situace v případě vzniku krizových situací v provozu podniků cestovního ruchu |
aplikovat inovativní přístupy v oblasti podnikání v cestovním ruchu |
aplikovat inovativní přístupy v oblasti podnikání v cestovním ruchu |
zhodnotit specifika klientů lázeňských a wellness služeb |
zhodnotit specifika klientů lázeňských a wellness služeb |
Doporučená literatura
|
-
BERÁNEK, J. Moderní řízení hotelového provozu.. Praha: MAG Consulting, 2013. ISBN 978-80-86724-45-4.
-
FORD, R.C., STURMAN, M.C., HEATON, Ch.P. Managing quality service in hospitality: how organizations achieve excellence in the guest experience.. Clifton Park: Delmar, Cengage Learning,, 2012. ISBN 978-1-4390-6032-2.
-
GARDETTI, M.A.,TORRES, A.L. Sustainability in hospitality: how innovative hotels are transforming the industry.. Sheffield: Greenleaf Publishing, 2016. ISBN 978-1-78353-199-8.
-
HOLLOWAY, J.CH., HUMPHREYS, C. The business of tourism. 8th ed. Harlow. Harlow, England: Financial Times/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71710-2.
-
HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času.. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
-
PLZÁKOVÁ, L., STUDNIČKA, P. Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, současnost, budoucnost.. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-593-1.
-
SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu.. Praha: Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003. ISBN 80-86592-00-6.
-
SCHWARTZHOFFOVÁ, E. Lázeňství a wellness.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5113-8.
-
SMITH, M., PUCZKÓ, L. Health, tourism and hospitality: spas, wellness and medical travel. London: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-63865-4.
-
TESONE, D.V. Zásady řízení pro obor hotelnictví, gastronomie a turismu.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-655-4.
-
VAJČNEROVÁ, I., RYGLOVÁ, K. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
|