Předmět: Business Economics 1

« Zpět
Název předmětu Business Economics 1
Kód předmětu MUPE/1PE1E
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Osnova " Úvod do studia disciplíny " Typologie podniků (ziskové i neziskové organizace) " Založeni fyzické osoby " Založení právnické osoby " Cíle a okolí podniku " Podnikové výrobní faktory " Majetek podniku " Kapitál podniku " Lidská práce " Sdružování podniků " Akvizice, fúze firem " Základy tvorby business modelů " Růst, sanace, zánik podniku

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
má přehled o fungování ekonomiky a ekonomického prostředí, včetně mezinárodního.
má přehled o fungování ekonomiky a ekonomického prostředí, včetně mezinárodního.
má přehled o legislativním rámci, v němž hospodářské subjekty působí, s důrazem na podnikání;
má přehled o legislativním rámci, v němž hospodářské subjekty působí, s důrazem na podnikání;
zná postupy používané při zakládání a provozování podniku a dokáže vyhodnotit a analyzovat podnikatelský záměr;
zná postupy používané při zakládání a provozování podniku a dokáže vyhodnotit a analyzovat podnikatelský záměr;
zná základy managementu a ekonomické souvislosti podnikatelských subjektů (firem)
zná základy managementu a ekonomické souvislosti podnikatelských subjektů (firem)
rozumí vztahům mezi nástroji řízení podniku a základními otázkami peněžního a kapitálového trhu
rozumí vztahům mezi nástroji řízení podniku a základními otázkami peněžního a kapitálového trhu
Dokáže navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské modely a vyhodnotit jejich efektivitu
Dokáže navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské modely a vyhodnotit jejich efektivitu
Odborné dovednosti
dokáže porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
dokáže porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumí základním aspektům ekonomického řízení podniků
rozumí základním aspektům ekonomického řízení podniků
dokáže aplikovat řadu základních ekonomických nástrojů na podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dokáže aplikovat řadu základních ekonomických nástrojů na podporu manažerského rozhodování ve firmách;
umět vytvořit a nastavit obchodní model pro fungování firmy
umět vytvořit a nastavit obchodní model pro fungování firmy
umí navrhnout vlastní podnikatelský plán a založit vlastní firmu
umí navrhnout vlastní podnikatelský plán a založit vlastní firmu
Doporučená literatura
  • ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!.. Palo Alto: PlanningShop, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
  • ATKINSON, S. The business book. New York: DK Publishing, 2014. ISBN 978-1-4654-1585-1.
  • BOLTON, B., THOMPSON, J. The entirepreneur: the all-in-one entrepreneur-leader-manager. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015. ISBN 978-0-415-85866-3.
  • CLARK, D. Alibaba: the house that Jack Ma built. New York: Ecco, 2016. ISBN 978-0-06-241340-6.
  • HAVLÍČEK, K. Small business: management & controlling. Kyjev: Universitet Ukrajina, 2014. ISBN 978-966-388-494-3.
  • HUGHES, V., WELLER, D. Start a small business. London: John Murray Learning, 2015. ISBN 978-1-473-60918-1.
  • JOHN, V. How to run a business without risk: the truth revealed about business risk : ten interviews with experienced entrepreneurs and advisors. London: Meriglobe Business Academy, 2017. ISBN 978-1-911511-14-4.
  • KATZ, J. A., CORBETT, A. C. Models of start-up thinking and action: theoretical, empirical, and pedagogical approaches. Bingley: Emerald, 2016. ISBN 978-1-78635-486-0.
  • KUDZBEL. M. Bata - the business miracle: the story of an extraordinary entrepreneur. Marianka: Marada Capital Services, 2006. ISBN 80-968458-6-1.
  • LAZEAR, E. P., ALTMANN, S., ZIMMERMANN, K. F. Inside the firm: contributions to personnel economics. Oxford: Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0-19-877996-4.
  • MOSEY, S., NOKE, H., KIRKHAM, P. Building an entrepreneurial organisation. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-86113-8.
  • OSTERWALDER, A., PIGNEUR, Y. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Hoboken, NJ: John Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-87641-1.
  • PORTER, M. E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004. ISBN 0-7432-6088-0.
  • ROSS, S. A., WESTERFIELD, R., JAFFE, J. F., JORDAN, B. D. Corporate finance: core principles & applications.. Fifth edition. New York: McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-1-260-08327-9.
  • SHELTON, H. The secrets to writing a successful business plan: a pro shares a step-by-step guide to creating a plan that gets results. Rockville: Summit Valley Press, 2017. ISBN 978-0-9899460.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr