Předmět: Concepts of Business Thinking

« Zpět
Název předmětu Concepts of Business Thinking
Kód předmětu MUPE/1KPME
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
The course consists of twelve thematic lectures in that order Today's world - problems, challenges, trends. The seeds of the future - new paradigms, hidden needs, social changes. Trends in corporate governance - management systems today and tomorrow. Know yourself - strengths, values, passions. How to measure your life? Success strategies - the search for uniqueness. Market and empathy map - customers, needs, values, requirements, basic functions of the company. Innovation - principles, opportunities, value creation, blue ocean, basic functions of the company. Motivation, leaders, change. Business models. Preparation and implementation of strategy - trial and error, learning process, emergence process. Decent company. Own observations and experiences.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Organizational forms and structures Management systems Unique sales offers Personal management Innovation
Organizational forms and structures Management systems Unique sales offers Personal management Innovation
Odborné dovednosti
Analyze organizational structures Identify management systems Analyze the uniqueness of companies Reveal personal potential Identify market opportunities
Analyze organizational structures Identify management systems Analyze the uniqueness of companies Reveal personal potential Identify market opportunities
Doporučená literatura
  • CARNEY, B., GETZ, I.. Freedom, Inc.: Free your employees and let them lead your business to higher productivity, profits, and growth. Crown Business, 2009. ISBN 9780307462473.
  • COLLINS, J., PORRAS, J. I. Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies.. HarperBusiness, 2004. ISBN 978-0060516406.
  • COVEY, S. R. 7 Habits of Highly Effective People: Powerful lessons in personal change.. Simon and Schuster, 2004. ISBN 9780743272452.
  • DRUCKER, P. F. The Essential Drucker: The Best of Sixty Years of Peter Drucker's Essential Writings on Management. Harper Collins, 2009. ISBN 9780061793622.
  • HAMEL, G., BREEN, B. The Future of Management. Harvard Business Press, 2007. ISBN 9781422148006.
  • HOCK, D. Birth of the chaordic age. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, 1999. ISBN 1576750744.
  • CHRISTENSEN, C. M., ALLWORTH, J., DILLON, K. How Will You Measure Your Life?. HarperCollins,, 2012. ISBN 9780007449163.
  • ZELENÝ, M. Human systems management: integrating knowledge, management and systems. New Jersey: World Scientific, 2008. ISBN 978-981-02-4913-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr