Předmět: Koncepty podnikatelského myšlení

« Zpět
Název předmětu Koncepty podnikatelského myšlení
Kód předmětu MUPE/1KPM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah Svět dneška - lidstvo, svět, člověk Zárodky budoucnosti - nová paradigmata, skryté potřeby, sociální změny. Změny v pojetí organizací - podnik jako stroj a/nebo živý organizmus ? Trendy v řízení firem - soustavy řízení dnes a zítra. Poznej sebe sama - řízení sebe sama; přiměřené sobectví Osobní management - od závislosti ke vzájemnosti; sedm návyků Jak změřit svůj život? - funkční teorie a jejich aplikace v osobní rovině Strategie úspěchu - odliš se, nebo zemři Proces liberalizace - svoboda v práci, motivační teorie, případové studie Inovace - principy a metody, tvorba hodnoty, modrý oceán Zodpovědná firma - evoluce odpovědnosti, krize kapitalismu, nové výzvy

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výsledky učení
Odborné znalosti
Organizačních forem a struktur
Organizačních forem a struktur
Systémů řízení
Systémů řízení
Jedinečné prodejní nabídky
Jedinečné prodejní nabídky
Osobního managementu
Osobního managementu
Inovací
Inovací
Odborné dovednosti
Analyzovat organizační struktury
Analyzovat organizační struktury
Identifikovat systémy řízení
Identifikovat systémy řízení
Analyzovat jedinečnost firem
Analyzovat jedinečnost firem
Odhalovat osobní potenciál
Odhalovat osobní potenciál
Identifikovat tržní příležitosti
Identifikovat tržní příležitosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • CARNEY, B.M., GETZ, I. Svoboda v práci: jak nechat zaměstnance dělat, co chtějí, a tím zvýšit produktivitu, zisk a růst.. Praha: PeopleComm, 2013. ISBN 978-80-904890-7-3.
  • COLLINS, J.C. Jak z dobré firmy udělat skvělou.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2545-1.
  • COLLINS, J.C., PORRAS, J.I. Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu: úspěšné návyky vizionářských společností.. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5638-7.
  • COVEY, S.R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život.. Praha: FC Czech, 2014. ISBN 978-80-7261-282-6.
  • DRUCKER, P.F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání.. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-397-7.
  • HAMEL, G., BREEN, B. Budoucnost managementu. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-188-1.
  • CHRISTENSEN, C.M., ALLWORTH, J., DILLON, K. Jak změříte svůj život?. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0061-2.
  • KOŠTURIAK, J., CHAĽ, J. Inovace: vaše konkurenční výhoda!. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1929-7.
  • KOŠTURIAK, J. Vlastní cestou: jak v podnikání rozvíjet výkonnost, výjimečnost a vášeň.. Praha: PeopleComm, 2016. ISBN 978-80-87917-21-3.
  • ZELENÝ, M., KOŠTURIAK, J. To vám byl divný svět: úvahy o proměnách světa kolem nás.. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny,, 2012. ISBN 978-80-7422-171-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr