Vyučující
|
-
Slinták Karel, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. What matters today - values, innovation, adaptability, passion, ideology 2. Innovation and entrepreneurship - mission, vision, business theory 3. Principles of innovation - randomness vs. systematicity, fragility, resistance and antifragility 4. Business management - creation and organization of new projects 5. Business strategies 6. Management innovation program 7. Innovation perspectives - life, markets, democracy, cities, faith 8. Freedom at work - Jak companies and Why companies 9. Democratization of workplaces - a case study of Semco 10. Case studies - W. L. Gore, Favi, Morning Star, HCLT, Haier
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Inovací a jejich základního členění |
Inovací a jejich základního členění |
Hodnotových inovací |
Hodnotových inovací |
Strategie modrého a rudého oceánu |
Strategie modrého a rudého oceánu |
Podnikatelské strategie |
Podnikatelské strategie |
Manažerských inovací |
Manažerských inovací |
Odborné dovednosti |
---|
Členit inovace do jednotlivých kategorií |
Členit inovace do jednotlivých kategorií |
Provádět hodnotovou analýzu |
Provádět hodnotovou analýzu |
Identifikovat typy podnikatelských strategií |
Identifikovat typy podnikatelských strategií |
Analyzovat typy firem dle úrovně liberalizace |
Analyzovat typy firem dle úrovně liberalizace |
Třídit firmy dle inovačního potenciálu |
Třídit firmy dle inovačního potenciálu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Doporučená literatura
|
-
ADAIR, J. Effective Innovation: How to stay ahead of the competition. PAN books, 2003. ISBN 978-0330344753.
-
CARNEY, B., GETZ, I. Freedom, Inc. Free your employees and let them lead your business to higher productivity, profits, and growth.. Crown Business, 2009. ISBN 978030746247.
-
DRUCKER, P. F. Innovation and Entrepreneurship.. HarperBusiness, 2006. ISBN 978-0060851132.
-
HAMEL, G., BREEN, B. The Future of Management. Harvard Business Press, 2007. ISBN 9781422148006.
-
HAMEL, G. What Matters Now: How to Win in a World of Relentless Change, Ferocious Competition, and Unstoppable Innovation. John Wiley & Sons, 2012. ISBN 9781118219089.
-
CHRISTENSEN, C. M., ALLWORTH, J., DILLON, K. How Will You Measure Your Life?. Harper Business, 2012. ISBN 978-0062102416.
-
KIM, W. Ch., MAUBORGNE, R. Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Harvard Business Review Press, 2015. ISBN 978-1625274496.
-
SEMLER, R. Maverick: The Success Story Behind the World's Most Unusual Workplace. Grand Central Publishing, 1995. ISBN 978-0446670555.
-
TALEB, N. Antifragile: Things That Gain from Disorder. Random House, 2014. ISBN 978-0812979688.
|