Předmět: Service Economy

« Zpět
Název předmětu Service Economy
Kód předmětu MUPE/1EKSE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
  • Javed Mohsin, Ph.D.
  • Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Characteristics of service-based economies as indicators of the country's economic progress. Knowledge services in the conditions of European integration. The role of services in the economic development of individual countries. Demand for services and its management. Offer of services. Capacity management in consumed services. Quality of services, its measurement and consumer decision-making. Development of the services market and urban sprawl. Marketing process in the service sector. Planning and deciding on pricing strategies in the services sector. Integrated marketing communication in the service sector. Tourism, as the primary service industry. International trade and investment in services.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má znalosti o ekonomice služeb. Orientuje se v problematice služeb. Je způsobilý použít znalosti při řízení organizací služeb.
Student má znalosti o ekonomice služeb. Orientuje se v problematice služeb. Je způsobilý použít znalosti při řízení organizací služeb.
popsat vlastnosti služeb
popsat vlastnosti služeb
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb
definovat marketingové strategie ve službách
definovat marketingové strategie ve službách
popsat roli technologií ve službách
popsat roli technologií ve službách
charakterizovat cenové strategie ve službách
charakterizovat cenové strategie ve službách
Odborné dovednosti
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích
Doporučená literatura
  • CLAIR, G. S. Knowledge Services: A Strategic Framework for the 21st Century Organization (Current Topics in Library and Information Practice).. K G Saur Verlag Gmbh & Co, 2016. ISBN 978-3110462968.
  • JIRÁSKOVÁ, E. Ekonomika a podnikání ve službách.. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014. ISBN 978-80-7494-039-2.
  • PŘIKRYLOVÁ J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • SACHS, J. D. Building the New American Economy: Smart, Fair, and Sustainable. Columbia University Press, 2017. ISBN 978-0231184045.
  • STEJSKAL, J., KUVÍKOVÁ, H., MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, B., LINHARTOVÁ, V. Teorie a praxe veřejných služeb.. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
  • TUČKOVÁ, Z. Ekonomika služeb.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-006-6.
  • VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb ? efektivně a moderně.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • WIRTZ, J., LOVELOCK, Ch. Services marketing: people, technology, strategy.. World Scientific Publishing, 2016. ISBN 1944659013.
  • WIRTZ, J. Winning in Service Markets: Success through People, Technology and Strategy. WS Professional, 2016. ISBN 978-194465904.
  • ZEITHAML, V. A., BITNER M. J., GREMLER, D. Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm.. McGrow Hill, 2017. ISBN 978-0078112102.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr