Vyučující
|
-
Tučková Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
-
Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Význam služeb v moderní společnosti. Definice, charakteristika a vlastnosti služeb. - Charakteristika rozdělení služeb a jejich historický vývoj, klasifikace služeb. - Znalostní služby, jejich klasifikace a úroveň jejich využití v ekonomikách OECD. - Poptávka po službách. - Formování nabídky služeb. - Řízení poptávky a nabídky. Úroveň poptávky, modely a vztahy, řízení kapacity zákazníků a služby. - Ceny služeb. Cenové rozhodovací procesy. Úloha nákladů. Tržní hlediska. - Kvalita služeb - Specifika podniků cestovního ruchu. - Specifika podniků a podnikání ve sportu. - Specifika podniků a podnikání ve zdravotnictví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Praktické procvičování
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má znalosti o ekonomice služeb. Orientuje se v problematice služeb. Je způsobilý použít znalosti při řízení organizací služeb. |
popsat vlastnosti služeb |
popsat vlastnosti služeb |
Student má znalosti o ekonomice služeb. Orientuje se v problematice služeb. Je způsobilý použít znalosti při řízení organizací služeb. |
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb |
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb |
definovat marketingové strategie ve službách |
definovat marketingové strategie ve službách |
popsat roli technologií ve službách |
popsat roli technologií ve službách |
charakterizovat cenové strategie ve službách |
charakterizovat cenové strategie ve službách |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera |
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera |
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod |
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod |
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb |
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb |
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem |
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem |
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích |
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Esej |
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Heskett, James L. Služby - cesta k úspěchu. Praha : Victoria Publishing, 1993. ISBN 8085605368.
-
Lowendahl, Bente R. Strategic management of professional service firms. 3rd rev. ed. [Copenhagen] : Copenhagen Business School Press ; Abingdon : Marston Book Services [distributor], 2005. ISBN 87-630-0127-6.
-
Škodová-Parmová, Dagmar. Provoz služeb v cestovním ruchu. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2003. ISBN 80-7040-611-9.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|