Předmět: Ekonomika služeb

« Zpět
Název předmětu Ekonomika služeb
Kód předmětu MUPE/1EKS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tučková Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
  • Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Význam služeb v moderní společnosti. Definice, charakteristika a vlastnosti služeb. - Charakteristika rozdělení služeb a jejich historický vývoj, klasifikace služeb. - Znalostní služby, jejich klasifikace a úroveň jejich využití v ekonomikách OECD. - Poptávka po službách. - Formování nabídky služeb. - Řízení poptávky a nabídky. Úroveň poptávky, modely a vztahy, řízení kapacity zákazníků a služby. - Ceny služeb. Cenové rozhodovací procesy. Úloha nákladů. Tržní hlediska. - Kvalita služeb - Specifika podniků cestovního ruchu. - Specifika podniků a podnikání ve sportu. - Specifika podniků a podnikání ve zdravotnictví.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Praktické procvičování
  • Semestrální práce - 4 hodiny za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má znalosti o ekonomice služeb. Orientuje se v problematice služeb. Je způsobilý použít znalosti při řízení organizací služeb.
popsat vlastnosti služeb
popsat vlastnosti služeb
Student má znalosti o ekonomice služeb. Orientuje se v problematice služeb. Je způsobilý použít znalosti při řízení organizací služeb.
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb
definovat marketingové strategie ve službách
definovat marketingové strategie ve službách
popsat roli technologií ve službách
popsat roli technologií ve službách
charakterizovat cenové strategie ve službách
charakterizovat cenové strategie ve službách
Odborné dovednosti
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Praktické procvičování
Přednášení
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Esej
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Esej
Ústní zkouška
Známkou
Známkou
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Heskett, James L. Služby - cesta k úspěchu. Praha : Victoria Publishing, 1993. ISBN 8085605368.
  • Lowendahl, Bente R. Strategic management of professional service firms. 3rd rev. ed. [Copenhagen] : Copenhagen Business School Press ; Abingdon : Marston Book Services [distributor], 2005. ISBN 87-630-0127-6.
  • Škodová-Parmová, Dagmar. Provoz služeb v cestovním ruchu. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2003. ISBN 80-7040-611-9.
  • Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr