Vyučující
|
-
Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
-
Konečný Petr, Ing.
-
Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Podnikatelský nápad, business modely, Lean Canvas. - Akcelerace podnikatelského nápadu. - Podnikatelský plán. - Právní aspekty zakládání vlastní firmy, vybrané problémy, vzorové příklady. - Marketing a prodej. - Komunikace - nástroje, trendy, práce ve skupinách. - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - standardní přístup (banky, investoři). - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - moderní přístupy (Crowdfunding). - Ekonomické propočty v podnikatelském plánu. - Tvorba business modelu - Canvas a Lean canvas. - Lean management - nastavení procesů. - Prezentační dovednosti. - Obhajoby podnikatelský nápadů formou investičního fóra.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
Odborné dovednosti |
---|
zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem |
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem |
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat |
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat |
dovede zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
dovede zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v platném znění.
-
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!.. Palo Alto: PlanningShop, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
-
Guillebeau, Ch. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013.
-
Koráb, Vojtěch. Podnikatelský plán. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1605-0.
-
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
-
MARTINOVIČOVÁ, D., M. KONEČNÝ a J. VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky. 2014. ISBN 978-80-247-5316-4.
-
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7.
-
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
-
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
-
VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.
|