Předmět: Business akademie 2

« Zpět
Název předmětu Business akademie 2
Kód předmětu MUPE/1BUA2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
  • Konečný Petr, Ing.
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Podnikatelský nápad, business modely, Lean Canvas. - Akcelerace podnikatelského nápadu. - Podnikatelský plán. - Právní aspekty zakládání vlastní firmy, vybrané problémy, vzorové příklady. - Marketing a prodej. - Komunikace - nástroje, trendy, práce ve skupinách. - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - standardní přístup (banky, investoři). - Zdroje a způsoby financování start-upových projektů - moderní přístupy (Crowdfunding). - Ekonomické propočty v podnikatelském plánu. - Tvorba business modelu - Canvas a Lean canvas. - Lean management - nastavení procesů. - Prezentační dovednosti. - Obhajoby podnikatelský nápadů formou investičního fóra.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výsledky učení
Odborné znalosti
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat
dovede zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
dovede zpracovat a navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v platném znění.
  • ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!.. Palo Alto: PlanningShop, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
  • Guillebeau, Ch. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013.
  • Koráb, Vojtěch. Podnikatelský plán. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1605-0.
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
  • MARTINOVIČOVÁ, D., M. KONEČNÝ a J. VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky. 2014. ISBN 978-80-247-5316-4.
  • RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7.
  • SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
  • VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4372-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr