Předmět: Business akademie 1

« Zpět
Název předmětu Business akademie 1
Kód předmětu MUPE/1BUA1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečný Petr, Ing.
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Podnikatelské prostředí v ČR, podnikání v regionu Komparace podnikatelských determinant v regionech - analýza konkrétních firem etablovaných oborů vybraných regionů Podpora podnikání v ČR Start-up - pojem, problémy, ukázky, případové studie vybraných start-upů Příklady dobré praxe - spojeno s exkurzí do firmy Právní aspekty podnikání a zakládaní právních forem podnikání v ČR Právo v podnikání, ochrana duševního vlastnictví Ekonomické aspekty podnikání, řízení nákladů a výnosů v nově vznikající firmě Marketing a marketingové strategie v podnikání Tvorba business modelu - Canvas a Lean canvas Lean canvas - rozpracování podnikatelského nápadu Praktické ověření rozpracovaných podnikatelských nápadů Obhajoby rozpracovaných podnikatelský nápadů formou Elevator pitch

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
Doporučená literatura
  • ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!.. Palo Alto: PlanningShop, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
  • COLLINS, James C. a Jerry I. PORRAS. Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu: úspěšné návyky vizionářských společností : překlad bestselleru Built to last. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5638-7.
  • GUILLEBEAU, Chris. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2.
  • JOHN, Vladimír. Jak podnikat bez rizika. Praha: Meriglobe Business Academy s.r.o., 2016. ISBN 978-80-88189-00-8.
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
  • LUKEŠ, Martin a Ivan NOVÝ. Psychologie podnikání: osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-125-9.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7.
  • SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • THIEL, Peter A. a Blake MASTERS. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Brno: Jan Melvil Publishing,, 2015. ISBN 978-80-87270-72-1.
  • VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů: první kroky v podnikání. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
  • VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr