Vyučující
|
-
Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
-
Slinták Karel, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Theory and practice of business Business model Personal model Canvas Value proposition design Lean canvas Lean startup Customer development model Business model design Business model patterns
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
The student will learn to use the business model Canvas and/or lean canvas, which will be able to develop a new business project or analyze existing companies |
The student will learn to use the business model Canvas and/or lean canvas, which will be able to develop a new business project or analyze existing companies |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Analýza seminární práce |
Esej |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
e-learning on Moodle. The title of course: 1BME - Business models..
-
Blank, S. The four steps to the epiphany: successful strategies for products that win.. John Wiley & Sons, 2020.
-
Drucker, P. Innovation and Entrepreneurship.. Routledge, 2014.
-
Maurya, A. Running lean: iterate from plan A to a plan that works.. " O'Reilly Media, Inc.", 2012.
-
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers.. John Wiley & Sons., 2010.
-
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., & Smith, A. Value proposition design: How to create products and services customers want. ohn Wiley & Sons., 2014.
-
Reis, E. The lean startup. New York: Crown Business, 2011.
|