Předmět: Business Models

« Zpět
Název předmětu Business Models
Kód předmětu MUPE/1BME
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Theory and practice of business Business model Personal model Canvas Value proposition design Lean canvas Lean startup Customer development model Business model design Business model patterns

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výsledky učení
Odborné znalosti
The student will learn to use the business model Canvas and/or lean canvas, which will be able to develop a new business project or analyze existing companies
The student will learn to use the business model Canvas and/or lean canvas, which will be able to develop a new business project or analyze existing companies
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Esej
Analýza seminární práce
Esej
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • e-learning on Moodle. The title of course: 1BME - Business models..
  • Blank, S. The four steps to the epiphany: successful strategies for products that win.. John Wiley & Sons, 2020.
  • Drucker, P. Innovation and Entrepreneurship.. Routledge, 2014.
  • Maurya, A. Running lean: iterate from plan A to a plan that works.. " O'Reilly Media, Inc.", 2012.
  • Osterwalder, A., & Pigneur, Y. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers.. John Wiley & Sons., 2010.
  • Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., & Smith, A. Value proposition design: How to create products and services customers want. ohn Wiley & Sons., 2014.
  • Reis, E. The lean startup. New York: Crown Business, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr