Vyučující
|
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
-
Vydra Radomír, Ing.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
- Pravidla pro výuku, studium a ohodnocování výsledků studia v předmětu management. - Předmět a školy managementu. Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost. - Sociální zralost (inteligence) a její rozhodující vliv na formování manažerské způsobilosti. Charakterové vlastnosti manažerů. - Kognice, kreativita, temperament a somatika manažerů. - Manažerské dovednosti. Rozhodující manažerská způsobilost - komunikace. - Motivace a její místo v manažerské způsobilosti. - Týmová práce a vedení týmů. - Self a time management. Osobný management lidí. - Objekty řízení (podstata podnikatelsky i nepodnikatelsky orientovaných organizací). - Funkce řízení - základní a rozvojové. - Informace pro řízení a systémy řízení. - Ohodnocování manažerské způsobilosti. - Současné trendy rozvoje managementu a budoucnost managementu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 3 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management). |
Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management). |
Výsledky učení |
---|
Studenti získají znalosti o předmětu managementu, školách managementu, současných trendech rozvoje managementu a jeho budoucnosti. Odborné znalosti se budou dotýkat rozdílnosti v řízení objektů (podnikatelsky a nepodnikatelsky orientovaných), funkcí řízení, informací pro řízení a tvorby řídících systémů. Prakticky a aplikačně orientované dovednosti získají študenti osvojením si podstaty a tréninkem komunikace, motivace, týmové práce a osobního managementu. Rozhodující důraz při výuce managementu se bude klást na formování osobnostních vlastností manažerů, na jejich charakter, kognici a kreativitu, temperament a somatiku. Rozvinutá manažerská způsobilost ve výuce se bude získávat na přednáškách, seminářích i v průběhu realizovanou výchovou a tréninkem. |
Studenti získají znalosti o předmětu managementu, školách managementu, současných trendech rozvoje managementu a jeho budoucnosti. Odborné znalosti se budou dotýkat rozdílnosti v řízení objektů (podnikatelsky a nepodnikatelsky orientovaných), funkcí řízení, informací pro řízení a tvorby řídících systémů. Prakticky a aplikačně orientované dovednosti získají študenti osvojením si podstaty a tréninkem komunikace, motivace, týmové práce a osobního managementu. Rozhodující důraz při výuce managementu se bude klást na formování osobnostních vlastností manažerů, na jejich charakter, kognici a kreativitu, temperament a somatiku. Rozvinutá manažerská způsobilost ve výuce se bude získávat na přednáškách, seminářích i v průběhu realizovanou výchovou a tréninkem. |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Drucker, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2002. ISBN 807261066X.
-
Plamínek. Řízení podle kompetencí.
-
Porvazník, Ján a kol. Celostní management. Bratislava, 2016. ISBN 978-80-8153-062-3.
-
Porvazník, Ján. Celostní management. 4., přeprac. a dopl. vyd. Bratislava : IRIS, 2010. ISBN 978-80-89256-48-8.
-
Porvazník, Ján. Holistic management : pillars of competence in management. Bratislava : IRIS, 2008. ISBN 978-80-89256-11-2.
-
VÁGNER, I. Management z pohledu všeobecného a celostního. Brno: MU, 2003.
-
Vágner. Osobní management.
-
Veber, J. a kol. Management - Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
|