Předmět: Management

« Zpět
Název předmětu Management
Kód předmětu MUMM/F2MAN
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
  • Vydra Radomír, Ing.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
- Pravidla pro výuku, studium a ohodnocování výsledků studia v předmětu management. - Předmět a školy managementu. Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost. - Sociální zralost (inteligence) a její rozhodující vliv na formování manažerské způsobilosti. Charakterové vlastnosti manažerů. - Kognice, kreativita, temperament a somatika manažerů. - Manažerské dovednosti. Rozhodující manažerská způsobilost - komunikace. - Motivace a její místo v manažerské způsobilosti. - Týmová práce a vedení týmů. - Self a time management. Osobný management lidí. - Objekty řízení (podstata podnikatelsky i nepodnikatelsky orientovaných organizací). - Funkce řízení - základní a rozvojové. - Informace pro řízení a systémy řízení. - Ohodnocování manažerské způsobilosti. - Současné trendy rozvoje managementu a budoucnost managementu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 3 hodiny za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management).
Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management).
Výsledky učení
Studenti získají znalosti o předmětu managementu, školách managementu, současných trendech rozvoje managementu a jeho budoucnosti. Odborné znalosti se budou dotýkat rozdílnosti v řízení objektů (podnikatelsky a nepodnikatelsky orientovaných), funkcí řízení, informací pro řízení a tvorby řídících systémů. Prakticky a aplikačně orientované dovednosti získají študenti osvojením si podstaty a tréninkem komunikace, motivace, týmové práce a osobního managementu. Rozhodující důraz při výuce managementu se bude klást na formování osobnostních vlastností manažerů, na jejich charakter, kognici a kreativitu, temperament a somatiku. Rozvinutá manažerská způsobilost ve výuce se bude získávat na přednáškách, seminářích i v průběhu realizovanou výchovou a tréninkem.
Studenti získají znalosti o předmětu managementu, školách managementu, současných trendech rozvoje managementu a jeho budoucnosti. Odborné znalosti se budou dotýkat rozdílnosti v řízení objektů (podnikatelsky a nepodnikatelsky orientovaných), funkcí řízení, informací pro řízení a tvorby řídících systémů. Prakticky a aplikačně orientované dovednosti získají študenti osvojením si podstaty a tréninkem komunikace, motivace, týmové práce a osobního managementu. Rozhodující důraz při výuce managementu se bude klást na formování osobnostních vlastností manažerů, na jejich charakter, kognici a kreativitu, temperament a somatiku. Rozvinutá manažerská způsobilost ve výuce se bude získávat na přednáškách, seminářích i v průběhu realizovanou výchovou a tréninkem.
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Drucker, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2002. ISBN 807261066X.
  • Plamínek. Řízení podle kompetencí.
  • Porvazník, Ján a kol. Celostní management. Bratislava, 2016. ISBN 978-80-8153-062-3.
  • Porvazník, Ján. Celostní management. 4., přeprac. a dopl. vyd. Bratislava : IRIS, 2010. ISBN 978-80-89256-48-8.
  • Porvazník, Ján. Holistic management : pillars of competence in management. Bratislava : IRIS, 2008. ISBN 978-80-89256-11-2.
  • VÁGNER, I. Management z pohledu všeobecného a celostního. Brno: MU, 2003.
  • Vágner. Osobní management.
  • Veber, J. a kol. Management - Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr