Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu MUMM/A4MRK
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu; současné marketingové prostředí Strategické plánování a marketing Marketingové analýzy a jejich význam pro management marketingu Chování spotřebitele a segmentace trhu Strategie produktů a služeb. Hodnota pro zákazníka. Cenová strategie. Distribuční strategie. Propagační strategie. Komunikace Marketingový výzkum pro rozhodování manažerů Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky Proces marketingového výzkumu a definice problému Explorační, deskriptivní, kauzální výzkum; primární a sekundární data Kvantitativní výzkum a návrh dotazníku. Prezentace výzkumné zprávy Management vztahu se zákazníky

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 32 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost předmětů Management I a Podnikové ekonomiky.
Znalost předmětů Management I a Podnikové ekonomiky.
Výsledky učení
Studenti porozumí a budou umět používat marketingovou terminologii a vhodné metody pro tvorbu a implementaci marketingové strategie. Studenti porozumí marketingové koncepci v ziskových a neziskových organizacích, stejně jako sestavování jednotlivých produktových, cenových, distribučních a komunikačních strategií k uspokojení potřeb zákazníka. Studenti získají znalosti o základních metodách marketingových analýz, průzkumu trhu, průzkumu zákazníků, průzkumu konkurence a jejich implementace do aktivit marketingově řízené společnosti.
Studenti porozumí a budou umět používat marketingovou terminologii a vhodné metody pro tvorbu a implementaci marketingové strategie. Studenti porozumí marketingové koncepci v ziskových a neziskových organizacích, stejně jako sestavování jednotlivých produktových, cenových, distribučních a komunikačních strategií k uspokojení potřeb zákazníka. Studenti získají znalosti o základních metodách marketingových analýz, průzkumu trhu, průzkumu zákazníků, průzkumu konkurence a jejich implementace do aktivit marketingově řízené společnosti.
Vyučovací metody
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Esej
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Známkou
Zpracování prezentace
Ústní zkouška
Esej
Známkou
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha : Management Press, 2004. ISBN 80-7261-114-3.
  • CHOVANCOVÁ, M. PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II. 2005. ISBN 80-7318-380-3.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • PERREAULT, W. D. Jr., McCARTHY, E. J. Basic Marketing: A Global - Managerial Approach. 2002. ISBN 0-07-240947-9.
  • PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1996. ISBN 80-7169-299-9.
  • Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr