Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu; současné marketingové prostředí Strategické plánování a marketing Marketingové analýzy a jejich význam pro management marketingu Chování spotřebitele a segmentace trhu Strategie produktů a služeb. Hodnota pro zákazníka. Cenová strategie. Distribuční strategie. Propagační strategie. Komunikace Marketingový výzkum pro rozhodování manažerů Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky Proces marketingového výzkumu a definice problému Explorační, deskriptivní, kauzální výzkum; primární a sekundární data Kvantitativní výzkum a návrh dotazníku. Prezentace výzkumné zprávy Management vztahu se zákazníky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost předmětů Management I a Podnikové ekonomiky. |
Znalost předmětů Management I a Podnikové ekonomiky. |
Výsledky učení |
---|
Studenti porozumí a budou umět používat marketingovou terminologii a vhodné metody pro tvorbu a implementaci marketingové strategie. Studenti porozumí marketingové koncepci v ziskových a neziskových organizacích, stejně jako sestavování jednotlivých produktových, cenových, distribučních a komunikačních strategií k uspokojení potřeb zákazníka. Studenti získají znalosti o základních metodách marketingových analýz, průzkumu trhu, průzkumu zákazníků, průzkumu konkurence a jejich implementace do aktivit marketingově řízené společnosti. |
Studenti porozumí a budou umět používat marketingovou terminologii a vhodné metody pro tvorbu a implementaci marketingové strategie. Studenti porozumí marketingové koncepci v ziskových a neziskových organizacích, stejně jako sestavování jednotlivých produktových, cenových, distribučních a komunikačních strategií k uspokojení potřeb zákazníka. Studenti získají znalosti o základních metodách marketingových analýz, průzkumu trhu, průzkumu zákazníků, průzkumu konkurence a jejich implementace do aktivit marketingově řízené společnosti. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Ústní zkouška |
Esej |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha : Management Press, 2004. ISBN 80-7261-114-3.
-
CHOVANCOVÁ, M. PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II. 2005. ISBN 80-7318-380-3.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
PERREAULT, W. D. Jr., McCARTHY, E. J. Basic Marketing: A Global - Managerial Approach. 2002. ISBN 0-07-240947-9.
-
PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1996. ISBN 80-7169-299-9.
-
Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.
|