Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu MUMM/A3MAR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
01. Vývoj marketingu, strategické plánování firmy, marketingový proces, marketingový plán. 02. Analýza makroprostředí a mikroprostředí, marketingový informační systému. 03. Analýza spotřebního, průmyslového, obchodního a státního trhu, poznávání konkurence, řízení marketingových distribučních cest. 04. Měření a předpovídání poptávky trhu, identifikace tržních segmentů, vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb, PLC. 05. Řízení výrobkových řad, služby, vlastnosti služeb, ceny, cenové změny, strategie pro celosvětové trhy. 06. Marketingová komunikace, moderní marketingové trendy, on-line marketing. 07. Informační systémy pro marketingový výzkum. On-line zdroje. 08. Úloha marketingového výzkumu pro rozhodování ve firmě. Humánní stránka marketingového výzkumu. 09. Návrh projektu marketingového výzkumu. Postupné kroky tvorby výzkumného projektu. 10. Definování problému výzkumu. Kvalitativní a kvantitativní analýza. 11. Sekundární a primární zdroje dat. Dotazník. Analýza dat. 12. Prezentace výsledků výzkumu a tvorba závěrečné zprávy.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti.
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti.
Výsledky učení
Student se naučí definovat marketingové pojmy a konstruovat vhodné metody k návrhu a realizaci marketingového mixu, pochopí důležitost marketingové koncepce organizace, ať ziskové či neziskové. Důraz je kladen na rozvoj produktu, stanovení ceny, stanovení distribučních cest a metod, výběr vhodného mixu marketingové komunikace, s cílem uspokojení potřeb zákazníka a zabezpečení konkurenceschopnosti organizace v prostředí současných trhů. Student si osvojí základní metody marketingových analýz, výzkumu trhu, výzkumu potřeb zákazníka, výzkumu konkurence a jejich implementaci do činností marketingově řízeného podniku.
Student se naučí definovat marketingové pojmy a konstruovat vhodné metody k návrhu a realizaci marketingového mixu, pochopí důležitost marketingové koncepce organizace, ať ziskové či neziskové. Důraz je kladen na rozvoj produktu, stanovení ceny, stanovení distribučních cest a metod, výběr vhodného mixu marketingové komunikace, s cílem uspokojení potřeb zákazníka a zabezpečení konkurenceschopnosti organizace v prostředí současných trhů. Student si osvojí základní metody marketingových analýz, výzkumu trhu, výzkumu potřeb zákazníka, výzkumu konkurence a jejich implementaci do činností marketingově řízeného podniku.
Vyučovací metody
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Chovancová, Pilík, Podaná. Marketing II. Zlín, 2006. ISBN 80-7318-380-3.
  • KOTLER, Ph., KELLER, K. L. Marketing Managemet. Prentice Hall, 2007. ISBN 0-13-033629-7.
  • Kotler, Philip. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
  • PERREAULT, William D.; McCARTHY, Jerome E. Basic Marketing: A Global Managerial Approach. New York : McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-240947-9.
  • Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr