Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
01. Vývoj marketingu, strategické plánování firmy, marketingový proces, marketingový plán. 02. Analýza makroprostředí a mikroprostředí, marketingový informační systému. 03. Analýza spotřebního, průmyslového, obchodního a státního trhu, poznávání konkurence, řízení marketingových distribučních cest. 04. Měření a předpovídání poptávky trhu, identifikace tržních segmentů, vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb, PLC. 05. Řízení výrobkových řad, služby, vlastnosti služeb, ceny, cenové změny, strategie pro celosvětové trhy. 06. Marketingová komunikace, moderní marketingové trendy, on-line marketing. 07. Informační systémy pro marketingový výzkum. On-line zdroje. 08. Úloha marketingového výzkumu pro rozhodování ve firmě. Humánní stránka marketingového výzkumu. 09. Návrh projektu marketingového výzkumu. Postupné kroky tvorby výzkumného projektu. 10. Definování problému výzkumu. Kvalitativní a kvantitativní analýza. 11. Sekundární a primární zdroje dat. Dotazník. Analýza dat. 12. Prezentace výsledků výzkumu a tvorba závěrečné zprávy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti. |
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti. |
Výsledky učení |
---|
Student se naučí definovat marketingové pojmy a konstruovat vhodné metody k návrhu a realizaci marketingového mixu, pochopí důležitost marketingové koncepce organizace, ať ziskové či neziskové. Důraz je kladen na rozvoj produktu, stanovení ceny, stanovení distribučních cest a metod, výběr vhodného mixu marketingové komunikace, s cílem uspokojení potřeb zákazníka a zabezpečení konkurenceschopnosti organizace v prostředí současných trhů. Student si osvojí základní metody marketingových analýz, výzkumu trhu, výzkumu potřeb zákazníka, výzkumu konkurence a jejich implementaci do činností marketingově řízeného podniku. |
Student se naučí definovat marketingové pojmy a konstruovat vhodné metody k návrhu a realizaci marketingového mixu, pochopí důležitost marketingové koncepce organizace, ať ziskové či neziskové. Důraz je kladen na rozvoj produktu, stanovení ceny, stanovení distribučních cest a metod, výběr vhodného mixu marketingové komunikace, s cílem uspokojení potřeb zákazníka a zabezpečení konkurenceschopnosti organizace v prostředí současných trhů. Student si osvojí základní metody marketingových analýz, výzkumu trhu, výzkumu potřeb zákazníka, výzkumu konkurence a jejich implementaci do činností marketingově řízeného podniku. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Chovancová, Pilík, Podaná. Marketing II. Zlín, 2006. ISBN 80-7318-380-3.
-
KOTLER, Ph., KELLER, K. L. Marketing Managemet. Prentice Hall, 2007. ISBN 0-13-033629-7.
-
Kotler, Philip. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
-
PERREAULT, William D.; McCARTHY, Jerome E. Basic Marketing: A Global Managerial Approach. New York : McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-240947-9.
-
Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.
|