Předmět: Komunikační praxe

« Zpět
Název předmětu Komunikační praxe
Kód předmětu MUMM/A2CKO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Neverbální komunikace - Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony - Zajímavý proslov, prezentace - Manažerské rozhovory - Asertivita, řešení konfliktů - Komunikace s problémovými lidmi, mediace - Obchodní jednání, vyjednávání - Techniky kladení otázek a zvládání námitek u obchodního jednání - Nátlakové techniky při obchodním jednání - Komunikace se zástupci médií - Tiskové konference - Etiketa manažerského oblékání

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 18 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 9 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
neverbální komunikace manažera
neverbální komunikace manažera
práce s hlasem, hlasová hygiena
práce s hlasem, hlasová hygiena
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
asertivita, řešení konfliktů
asertivita, řešení konfliktů
komunikace s problémovými lidmi
komunikace s problémovými lidmi
obchodní jednání, vyjednávání
obchodní jednání, vyjednávání
techniky kladení otázek u obchodního jednání
techniky kladení otázek u obchodního jednání
techniky zvládání námitek
techniky zvládání námitek
nátlakové techniky při vyjednávání
nátlakové techniky při vyjednávání
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky
tisková konference
tisková konference
tzv. Business Formal Dress Code
tzv. Business Formal Dress Code
Odborné dovednosti
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů
Aplikuje základy hlasové hygieny
Aplikuje základy hlasové hygieny
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka)
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání
Aplikuje techniky zvládání námitek
Aplikuje techniky zvládání námitek
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • &. T. Adams: Prodej I. Bureš: 10 zlatých pravidel osobního prodejeCh. Harvey: Tajemství úspěchu příručka: Obchodní zvyklosti. &, &.
  • Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
  • Brabec, Jiří. 33 základních dovedností pro obchodní jednání. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072269879.
  • BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
  • Case P. Jednání začíná za hodinu. 1994.
  • Fehlau, Eberhard G. Konflikty v práci : jak se vypořádat s konfliktními situacemi a lidmi. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0533-8.
  • Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
  • Hlavsová, J. Konflikt jako forma kontaktu. 1991.
  • Holá,L. Mediace, způsob řešení mezilidských konfliktů. Grada, 2003.
  • JANATA. Agrese tolerance a intolerance. Grada, Praha. 1999.
  • Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
  • KHELEROVÁ,V. Trénink obchodního jednání. Praha: Grada, 1994.
  • Křivohlavý, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2., přeprac., v Portálu 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 807178642X.
  • Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
  • MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
  • Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: IMS,, 2003.
  • Plamínek, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat.
  • RISKIN, L., ARNOLD, T., KEATING, J., M. Mediace aneb jak řešit konflikty. Praha: SPJ, FACIA, 1997.
  • Termann, Stanislav. Umění přesvědčit a vyjednat. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0304-1.
  • Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
  • Winterová, Ch. Prodej po telefonu. Praha, Management Press, 2000.
  • ZAMYKALOVÁ. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr