Předmět: Markering and Consumer Behavior

« Zpět
Název předmětu Markering and Consumer Behavior
Kód předmětu MUMM/4MCSE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Business models Marketing analyses Digital marketing Service marketing Marketing management. Relationship marketing Direct marketing Online marketing Social networking and marketing Culture and marketing Brand management. Consumer behavior Consumer behavior and branding Consumer psychology and marketing Company marketing behavior Ethics and social responsibility of marketing

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Achieved level of education in a complete master's degree program. Knowledge of English at least at level B2 according to CEFR
Achieved level of education in a complete master's degree program. Knowledge of English at least at level B2 according to CEFR
Výsledky učení
Studenti budou schopni získat znalosti z vědeckých témat, která jsou obsahem v oblasti marketingu a spotřebitelského chování. Budou schopen odhalit vědeckou podstatu témat, bude schopen pracovat s teorií a analytickými metodami platnými pro výzkum marketingu a spotřebitelského chování, budou schopni interpretovat výsledky a navrhnout možnosti aplikace výsledků do obchodní praxe. Studenti budou schopni využívat vědecké metody, obchodní modely v perspektivách marketingového řízení, budou schopni identifikovat a analyzovat vlivy rozhodování spotřebitelů i firem s důrazem na interkulturní aspekty a dodržování etických principů v celém marketingu. a brandingové aktivity; budou schopni jak samostatné vědecko-výzkumné činnosti, tak práce ve výzkumném týmu a podílet se na přípravě a realizaci výzkumného projektu.
Studenti budou schopni získat znalosti z vědeckých témat, která jsou obsahem v oblasti marketingu a spotřebitelského chování. Budou schopen odhalit vědeckou podstatu témat, bude schopen pracovat s teorií a analytickými metodami platnými pro výzkum marketingu a spotřebitelského chování, budou schopni interpretovat výsledky a navrhnout možnosti aplikace výsledků do obchodní praxe. Studenti budou schopni využívat vědecké metody, obchodní modely v perspektivách marketingového řízení, budou schopni identifikovat a analyzovat vlivy rozhodování spotřebitelů i firem s důrazem na interkulturní aspekty a dodržování etických principů v celém marketingu. a brandingové aktivity; budou schopni jak samostatné vědecko-výzkumné činnosti, tak práce ve výzkumném týmu a podílet se na přípravě a realizaci výzkumného projektu.
Students will be able to gain knowledge of scientific topics that are content in the field of marketing and consumer behavior. They will be able to reveal the scientific nature of the topics, they will be able to work with theory and analytical methods valid for research on marketing and consumer behavior, they will be able to interpret the results and suggest the possibilities of applying the results to business practice. Students will be able to use scientific methods, business models in the perspectives of marketing management, will be able to identify and analyze the influences of decision-making, both consumers and companies, with emphasis on intercultural aspects and adherence to ethical principles in all marketing and branding activities; will be able to both independent scientific research activities and work in a research team, and participate in the preparation and implementation of a research project.
Students will be able to gain knowledge of scientific topics that are content in the field of marketing and consumer behavior. They will be able to reveal the scientific nature of the topics, they will be able to work with theory and analytical methods valid for research on marketing and consumer behavior, they will be able to interpret the results and suggest the possibilities of applying the results to business practice. Students will be able to use scientific methods, business models in the perspectives of marketing management, will be able to identify and analyze the influences of decision-making, both consumers and companies, with emphasis on intercultural aspects and adherence to ethical principles in all marketing and branding activities; will be able to both independent scientific research activities and work in a research team, and participate in the preparation and implementation of a research project.
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • BEVERLAND, M. Brand Management Co-creating Meaningful Brands.. London, 2018. ISBN 978-1473951983.
  • CARTWRIGHT, E. Behavioral Economics. 2011. ISBN 978-0-415-73764-7.
  • D'ARIENZO, W. Brand Management Strategies: Luxury and Mass Markets. Fairchild. 2016. ISBN 978-1501306679.
  • DE MOOIJ, M. Consumer Behavior and Culture: Consequences for Global Marketing and Advertising. London, 2019. ISBN 978-1544318158.
  • FOURNIER, S., BREAZEALE, M., FETSCHERIN, M. Consumer-Brand Relationship:Theory and Practice. 2012. ISBN 978-0-415-78313-2.
  • CHAFFEY, D., SMITH, P.R. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing. 2012. ISBN 978-0415533379.
  • KOTLER, P., KARTAJAY, H., SETIAWAN, I. I. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley,. 2016. ISBN 978-1119341208.
  • KUCHNER, M. J. Marketing for Scientists: How to Shine in Tough Times. Washington D.C., USA, 2012. ISBN 9781597269940.
  • MAUBORGNE, R., KIM, W. Ch. Blue Ocean Shift : Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth. 2017. ISBN 9781509832163.
  • OSTERWALDER, A., PIGNEUR, Y. Business Model Generation : A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers.. Chichester, UK, 2010. ISBN 9780470876411.
  • RUZZIER, M. R., RUZZIER, M., HISRICH R. D. Marketing for Entrepreneurs and SMEs: A Global Perspective. 2013. ISBN 978-1-78347-175-1.
  • SCHIFFMAN, L. G., WISENBLIT, J. L. Consumer Behavior. 2015. ISBN 9780132544450.
  • SOLOMON, M. R., BAMOSSY, G., ASKEGAARD, S., HOGG, M. K. Consumer Behaviour: A European Perspective. 2016. ISBN 978-1292116723.
  • WANKE, M. Social Psychology of Consumer Behavior. New York, USA, 2015. ISBN 978-1138882942.
  • WILCOX, D. L., CAMERON, G. T., REBER, B. H. Public Relations: Strategies and Tactics. 2014. ISBN 978-0-415-78313-2.
  • ZIMMERMAN, J., NG, D. Social Media Marketing All-in-One For Dummies. 2017. ISBN 978-1119330394.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr