Předmět: marketing a chování spotřebitele

« Zpět
Název předmětu marketing a chování spotřebitele
Kód předmětu MUMM/4MCHS
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Koncepce a teorie marketingu Business modely Marketingové analýzy Digitální marketing Marketing služeb Management marketingu Relationship marketing Online marketing Sociální sítě a marketing Kultury a marketing Brand management Chování spotřebitele Chování spotřebitele a branding Psychologie spotřebitele a marketing Marketingové chování firem Etika a společenská odpovědnost marketingu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Dosažený stupeň vzdělání v kompletním magisterském studijním programu. Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 dle CEFR
Dosažený stupeň vzdělání v kompletním magisterském studijním programu. Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 dle CEFR
Výsledky učení
Studenti budou schopni získat znalosti o vědeckých tématech, která jsou obsahem oblasti marketingu a chování spotřebitele. Budou umět odhalit vědeckou podstatou témat, budou umět pracovat s teorií a analytickými metodami, platnými pro výzkum témat marketingu a chování spotřebitele, budou umět interpretovat výsledky a navrhovat možnosti aplikací výsledků do praxe podniků. Studenti budou umět využívat vědecké metody, business modely v perspektivách managementu marketingu, bude umět identifikovat a analyzovat vlivy při rozhodování, jak spotřebitelů, tak firem, s důrazem na interkulturní aspekty a dodržování etických principů ve všech aktivitách marketingu a brandingu; budou schopni, jak samostatné vědeckovýzkumné činnosti, tak i práce ve výzkum týmu, a podílet se na přípravě a realizaci výzkumného projektu
Studenti budou schopni získat znalosti o vědeckých tématech, která jsou obsahem oblasti marketingu a chování spotřebitele. Budou umět odhalit vědeckou podstatou témat, budou umět pracovat s teorií a analytickými metodami, platnými pro výzkum témat marketingu a chování spotřebitele, budou umět interpretovat výsledky a navrhovat možnosti aplikací výsledků do praxe podniků. Studenti budou umět využívat vědecké metody, business modely v perspektivách managementu marketingu, bude umět identifikovat a analyzovat vlivy při rozhodování, jak spotřebitelů, tak firem, s důrazem na interkulturní aspekty a dodržování etických principů ve všech aktivitách marketingu a brandingu; budou schopni, jak samostatné vědeckovýzkumné činnosti, tak i práce ve výzkum týmu, a podílet se na přípravě a realizaci výzkumného projektu
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Přednášení
Přednášení
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • BEVERLAND, M. Brand Management Co-creating Meaningful Brands.. London, 2018. ISBN 978-1473951983.
  • CARTWRIGHT, E. Behavioral Economics. 2011. ISBN 978-0-415-73764-7.
  • D'ARIENZO, W. Brand Management Strategies: Luxury and Mass Markets. Fairchild. 2016. ISBN 978-1501306679.
  • DE MOOIJ, M. Consumer Behavior and Culture: Consequences for Global Marketing and Advertising. London, 2019. ISBN 978-1544318158.
  • FOURNIER, S., BREAZEALE, M., FETSCHERIN, M. Consumer-Brand Relationship:Theory and Practice. 2012. ISBN 978-0-415-78313-2.
  • CHAFFEY, D., SMITH, P.R. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing. 2012. ISBN 978-0415533379.
  • KOTLER, P., KARTAJAY, H., SETIAWAN, I. I. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley,. 2016. ISBN 978-1119341208.
  • KUCHNER, M. J. Marketing for Scientists: How to Shine in Tough Times. Washington D.C., USA, 2012. ISBN 9781597269940.
  • MAUBORGNE, R., KIM, W. Ch. Blue Ocean Shift : Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth. 2017. ISBN 9781509832163.
  • OSTERWALDER, A., PIGNEUR, Y. Business Model Generation : A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers.. Chichester, UK, 2010. ISBN 9780470876411.
  • RUZZIER, M. R., RUZZIER, M., HISRICH R. D. Marketing for Entrepreneurs and SMEs: A Global Perspective. 2013. ISBN 978-1-78347-175-1.
  • SCHIFFMAN, L. G., WISENBLIT, J. L. Consumer Behavior. 2015. ISBN 9780132544450.
  • SOLOMON, M. R., BAMOSSY, G., ASKEGAARD, S., HOGG, M. K. Consumer Behaviour: A European Perspective. 2016. ISBN 978-1292116723.
  • WANKE, M. Social Psychology of Consumer Behavior. New York, USA, 2015. ISBN 978-1138882942.
  • WILCOX, D. L., CAMERON, G. T., REBER, B. H. Public Relations: Strategies and Tactics. 2014. ISBN 978-0-415-78313-2.
  • ZIMMERMAN, J., NG, D. Social Media Marketing All-in-One For Dummies. 2017. ISBN 978-1119330394.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr