Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Základy marketingu. - Marketing a marketingové řízení ve zdravotnictví, jejich specifika. - Marketingový plán. - Analýza vnějšího a vnitřního prostředí. - Marketingové nástroje ve zdravotnictví. - Krizová komunikace ve zdravotnictví. - Chování klientů na trhu zdravotních služeb. - Průzkum trhu ve zdravotnictví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti na úrovni předmětu Management zdravotnických zařízení. |
Znalosti na úrovni předmětu Management zdravotnických zařízení. |
Knowledge at the level of Management of Health-Care Organizations. |
Knowledge at the level of Management of Health-Care Organizations. |
Výsledky učení |
---|
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně vyhledávat, třídit, analyzovat a kriticky interpretovat data a informace potřebná pro marketingové plánování, rozhodování a řízení tak, aby pochopil potřeby a chování klienta na trhu zdravotních služeb. Student umí také využít základní nástroje marketingu pro získání konkurenční výhody. Dokáže aplikovat nástroje marketingové komunikace pro vytvoření dobrého image organizace a využít zásad fungování krizové komunikace. |
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně vyhledávat, třídit, analyzovat a kriticky interpretovat data a informace potřebná pro marketingové plánování, rozhodování a řízení tak, aby pochopil potřeby a chování klienta na trhu zdravotních služeb. Student umí také využít základní nástroje marketingu pro získání konkurenční výhody. Dokáže aplikovat nástroje marketingové komunikace pro vytvoření dobrého image organizace a využít zásad fungování krizové komunikace. |
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti marketingu ve zdravotnictví, umí objasnit pojmy marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum. Student zná specifika marketingu ve zdravotnictví. |
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti marketingu ve zdravotnictví, umí objasnit pojmy marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum. Student zná specifika marketingu ve zdravotnictví. |
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení zdravotnických organizací. |
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení zdravotnických organizací. |
popíše proces marketingového výzkumu ve zdravotnictví. |
popíše proces marketingového výzkumu ve zdravotnictví. |
vymezí marketingové řízení zdravotnických organizací. |
vymezí marketingové řízení zdravotnických organizací. |
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz pro zdravotnickou organizaci. |
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz pro zdravotnickou organizaci. |
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem ve zdravotnické organizaci. |
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem ve zdravotnické organizaci. |
uses terminology from the field of marketing and marketing management of healthcare organisations. |
uses terminology from the field of marketing and marketing management of healthcare organisations. |
describes the process of marketing research in healthcare. |
describes the process of marketing research in healthcare. |
defines the marketing management of healthcare organizations. |
defines the marketing management of healthcare organizations. |
explains the nature of selected marketing analyses for a healthcare organization. |
explains the nature of selected marketing analyses for a healthcare organization. |
differentiates between qualitative and quantitative research in a healthcare organization. |
differentiates between qualitative and quantitative research in a healthcare organization. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje nástroje marketingového mixu ve zdravotnictví. |
aplikuje nástroje marketingového mixu ve zdravotnictví. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí zdravotnické organizace. |
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí zdravotnické organizace. |
sestaví SWOT analýzu zdravotnické organizace a další vybrané analýzy. |
sestaví SWOT analýzu zdravotnické organizace a další vybrané analýzy. |
applies marketing mix tools in healthcare. |
applies marketing mix tools in healthcare. |
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a healthcare organization. |
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a healthcare organization. |
uses correct terminology of professional terms. |
uses correct terminology of professional terms. |
justifies the importance of monitoring the marketing environment of a healthcare organisation. |
justifies the importance of monitoring the marketing environment of a healthcare organisation. |
compile a SWOT analysis of a healthcare organisation and other selected analyses. |
compile a SWOT analysis of a healthcare organisation and other selected analyses. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Berkowitz, E. N. Essentials Of Health Care Marketing. Jones &Bartlett Learning. 2010. ISBN 978-0763783334.
-
Exner, Lubomír. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
-
Hillestad, S.G. and Berkowitz, E.N. Health care market strategy: from planning to action.. Burlington, Mass.: Jones & Bartlett Learning, 2013. ISBN 978-0-7637-8928-2.
-
Staňková, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
-
Zlámal, J. Marketing ve zdravotnictví, Brno : NCONZO. 2005.
|