Předmět: Marketingové aplikace

« Zpět
Název předmětu Marketingové aplikace
Kód předmětu MUMM/3MARA
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
Obsah předmětu
- Základy marketingu. - Služby a jejich specifika ve vztahu k marketingovému řízení. - Chování zákazníků na trhu služeb. - Marketing služeb cestovního ruchu. - Marketing lázeňských služeb. - Marketing zdravotních služeb. - Marketing obchodních služeb. - Průmyslový marketing. - Marketing neziskových organizací a marketing sociálních služeb.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost základů marketingu
znalost základů marketingu
Výsledky učení
Studenti si osvojí zejména znalosti o jedinečných aspektech a výzvách spojených marketingem služeb, průmyslovým marketingem, marketingem obchodu, regionálním marketingem, marketingem lázeňských a zdravotních služeb apod. Rozvinou své schopnosti kriticky a strategicky přemýšlet o příležitostech a problémech, které se objevují v jednotlivých odvětvích a naučí se uplatňovat marketingové koncepty pro efektivní řízení.
Studenti si osvojí zejména znalosti o jedinečných aspektech a výzvách spojených marketingem služeb, průmyslovým marketingem, marketingem obchodu, regionálním marketingem, marketingem lázeňských a zdravotních služeb apod. Rozvinou své schopnosti kriticky a strategicky přemýšlet o příležitostech a problémech, které se objevují v jednotlivých odvětvích a naučí se uplatňovat marketingové koncepty pro efektivní řízení.
popsat marketingový mix služeb a jejich klíčové vlastnosti
popsat marketingový mix služeb a jejich klíčové vlastnosti
definovat zákazníka
definovat zákazníka
vysvětlit rozdíl mezi produktem a službou z pohledu marketingového mixu
vysvětlit rozdíl mezi produktem a službou z pohledu marketingového mixu
popsat chování organizací v neziskovém sektoru z pohledu marketingu
popsat chování organizací v neziskovém sektoru z pohledu marketingu
popsat co je fundraising, crowdfunding a sponzoring
popsat co je fundraising, crowdfunding a sponzoring
popsat klíčové otázky spojené s marketingem cestovního ruchu
popsat klíčové otázky spojené s marketingem cestovního ruchu
describe the marketing mix of services and their key features
describe the marketing mix of services and their key features
define a customer
define a customer
explain the difference between a product and a service in terms of the marketing mix
explain the difference between a product and a service in terms of the marketing mix
describe the behaviour of organisations in the non-profit sector from a marketing perspective
describe the behaviour of organisations in the non-profit sector from a marketing perspective
describe what is fundraising, crowdfunding and sponsorship
describe what is fundraising, crowdfunding and sponsorship
describe the key issues related to tourism marketing
describe the key issues related to tourism marketing
Odborné dovednosti
vytvořit marketingový mix produktu a služeb
vytvořit marketingový mix produktu a služeb
navrhnout cílovou skupinu pro daný produkt/službu
navrhnout cílovou skupinu pro daný produkt/službu
vytvořit sponzorship package
vytvořit sponzorship package
aplikovat event marketing pro neziskový sektor
aplikovat event marketing pro neziskový sektor
navrhnout postup krizové komunikace uplatnitelný nejen ve veřejném sektoru
navrhnout postup krizové komunikace uplatnitelný nejen ve veřejném sektoru
create a marketing mix of product and services
create a marketing mix of product and services
design the target group for the product/service
design the target group for the product/service
create a sponsorship package
create a sponsorship package
apply event marketing for the non-profit sector
apply event marketing for the non-profit sector
propose a crisis communication procedure applicable not only in the public sector
propose a crisis communication procedure applicable not only in the public sector
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Demonstrace
Demonstrace
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Známkou
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Známkou
Doporučená literatura
  • KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. Harlow, Essex, England, 2014. ISBN 978-1-292-02003-7.
  • Pilík, Michal. Business-to-business marketing. Vyd. 2., nezměněné. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-918-1.
  • Staňková, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
  • Thomas, Richard K. Marketing health services. 2nd ed. Chicago : Health Administration Press ; Arlington, VA : AUPHA Press, 2010. ISBN 978-1-56793-336-9.
  • VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Opava, 2013. ISBN 978-80-7248-870-4.
  • Vaštíková, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr