Vyučující
|
-
Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
-
Vaněk Miloslav, Ing.
|
Obsah předmětu
|
- Nové perspektivy v rozvíjení marketingových strategií (4P marketingu v 21. století; Chování zákazníků; Modifikované segmentační přístupy; Dynamické prostředí; Sociální marketing; Nové strategické marketingové modely) - Internet jako marketingové médium (Role Internetu v transformujícím se marketingu; Vývoj Internetového marketingu; Prvky Internetového marketingu; E-Commerce; E-Business; E-Marketing; Modely Internetového marketingu; Segmenty e-marketingu; E-retailing, jeho přednosti a nedostatky) - Uživatelé Internetu a jejich nákupní chování (Zákazník v 21. století; 5 trhů pro e-business; Bariéry k přijetí Internetu; Nákupní chování na Internetu) - E-mailový marketing (Zákon č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti; Zákon Evropského parlamentu 2002/58/EC týkající se zpracovávání osobních dat a ochrany soukromí v sektoru elektronické komunikace; Permission marketing; Opt-in marketing; Opt-out marketing) - Vztahový marketing a rozvoj jeho významu v digitálním světě (E-CRM; On-line vztahový marketing) - Databázový marketing (Marketingová databáze; Problémy se zaváděním databázového marketingu) - Výrobkové strategie na Internetu (Výrobek na Internetu, Výrobkové strategie, Rozdíly mezi hmotnými a nehmotnými výrobky na Internetu) - On-line branding strategie (Klíčové trendy v brandingu; Strategie značek na Internetu; Co-branding) - E-marketingové strategie: Výrobek a cena v digitálním světě (Vytváření hodnoty pro zákazníka on-line; Nové výrobkové strategie pro e-marketing; Cenové strategie na Internetu) - Internet jako distribuční cesta (Přehled internetových distribučních cest, druhy prostředníků, klasifikace on-line členů distribuce, distribuční metriky) - Marketingová komunikace v e-prostředí (Reklama na Internetu; PR aktivity na Internetu; Sales promotion na Internetu; Direct marketing; Trendy internetové marketingové komunikace) - Ostatní elektronické formy marketingu a jejich význam pro vývoj marketingu (Virální marketing; Mobilní marketing) - Přednášky s experty z praxe (využití digitálního marketingu ve společnosti Barum Continental; majitel a provozovatel e-shopu www.freestylesport.cz aj.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost základů marketingu, managementu a služeb Internetu |
Znalost základů marketingu, managementu a služeb Internetu |
Výsledky učení |
---|
Student má znalosti o povaze Internetu a jeho využití pro marketingové účely, klíčových otázkách internetového marketingu a rovněž o specifických problémech této oblasti, jako jsou např. vlastnosti internetových služeb a jejich důsledek pro marketingové řízení, nástroje marketingového mixu a jejich specifik na Internetu apod. Po absolvování tohoto kurzu je student způsobilý na založení vlastního e-shopu a jeho marketingové a obchodní řízení. |
Student má znalosti o povaze Internetu a jeho využití pro marketingové účely, klíčových otázkách internetového marketingu a rovněž o specifických problémech této oblasti, jako jsou např. vlastnosti internetových služeb a jejich důsledek pro marketingové řízení, nástroje marketingového mixu a jejich specifik na Internetu apod. Po absolvování tohoto kurzu je student způsobilý na založení vlastního e-shopu a jeho marketingové a obchodní řízení. |
popsat co je to digitální marketing a jakou funkci hraje v dnešním marketingu |
popsat co je to digitální marketing a jakou funkci hraje v dnešním marketingu |
charakterizovat marketingové digitální prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost B2C a B2B online trhů |
charakterizovat marketingové digitální prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost B2C a B2B online trhů |
identifikovat online nákupní chování zákazníků na B2C trzích |
identifikovat online nákupní chování zákazníků na B2C trzích |
detailně popsat jednotlivé prvky online marketingového mixu v jejich klasickém členění - e-výrobek, e-cena, e-distribuce, e-propagace |
detailně popsat jednotlivé prvky online marketingového mixu v jejich klasickém členění - e-výrobek, e-cena, e-distribuce, e-propagace |
na základě výše uvedených bodů připravit základní online marketingovou strategii (se zaměřením na digitální média a sociální sítě) |
na základě výše uvedených bodů připravit základní online marketingovou strategii (se zaměřením na digitální média a sociální sítě) |
definovat trendy digitálního marketingu pro dané období |
definovat trendy digitálního marketingu pro dané období |
Odborné dovednosti |
---|
připravit online marketingovou strategii firmy |
připravit online marketingovou strategii firmy |
aplikovat postupy pro stanovení digitální marketingové strategie |
aplikovat postupy pro stanovení digitální marketingové strategie |
navrhnout vhodný firemní online marketingový mix pro potřeby B2C online trhu |
navrhnout vhodný firemní online marketingový mix pro potřeby B2C online trhu |
zlepšit online marketingovou komunikace firmy na B2C trhu |
zlepšit online marketingovou komunikace firmy na B2C trhu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Rozhovor |
Rozhovor |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Internet marketing : strategy, implementation and practice. 3rd ed. New York : Pearson Education, 2006. ISBN 9780273694052.
-
HARRIS, L.; DENNIS, CH. Marketing the e-Business. London, 2002. ISBN 0-415-25601-1.
-
HART, S. Marketing Changes. London, 2003. ISBN 1-86152-673-3.
-
RANCHHOD, A. Marketing Strategies: A Twenty-first Century Approach. Essex : Pearson Education Limited, 2004. ISBN 0-273-65192-7.
-
Strauss, Juraj. E-marketing. 4th ed. Upper Saddle River, N.J : Pearson/Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-148519-9.
-
Stuchlík, Petr. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 8071696307.
-
Stuchlík, Petr. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 8071699578.
-
URBAN, G. Digital marketing strategy. Text and cases. Upper Saddle River, N.J, 2004. ISBN 0-13-183177-1.
|