Předmět: Řízení designu II

« Zpět
Název předmětu Řízení designu II
Kód předmětu MUMM/2RDE2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Proces vývoje a tvorby nového designu Ekonomická stránka vývoje a zavádění nového designu Proces zavádění nového designu do výroby Prosperita podniku díky designu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků, designerů, pracovníků marketingové komunikace či výzkumu trhu. Osvojí si také význam a přínos designu pro firmu.
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků, designerů, pracovníků marketingové komunikace či výzkumu trhu. Osvojí si také význam a přínos designu pro firmu.
dilemata řízení design managementu na konkrétním případě.
dilemata řízení design managementu na konkrétním případě.
Odborné dovednosti
zvolit optimální řešení s ohledem na teorii dilema design managementu
zvolit optimální řešení s ohledem na teorii dilema design managementu
charakterizovat kritéria volby vhodného designu
charakterizovat kritéria volby vhodného designu
provést hodnocení kvality designu
provést hodnocení kvality designu
stanovit postup nového designu či modifikace designu ve firmě
stanovit postup nového designu či modifikace designu ve firmě
provést porovnání více variant řešení designu z hlediska funkčnosti, estetiky a účelu.
provést porovnání více variant řešení designu z hlediska funkčnosti, estetiky a účelu.
charakterizovat specifika disciplíny design managementu
charakterizovat specifika disciplíny design managementu
vymezit metody řízení designu
vymezit metody řízení designu
stanovit pokročilý proces tvorby designu
stanovit pokročilý proces tvorby designu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Exkurze
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Exkurze
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Rozhovor
Rozhovor
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
  • Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
  • Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
  • MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
  • Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.
  • William Lidwell. UNIVERZÁLNÍ PRINCIPY DESIGNU. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr