Předmět: Řízení designu I

« Zpět
Název předmětu Řízení designu I
Kód předmětu MUMM/2RDE1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Role designu v marketingové komunikaci Design jako koordinovaný a řízený proces Specifika řízení designu Corporate Identity Design a grafický design

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
teoreticky znát management, metody a typy
teoreticky znát management, metody a typy
Odborné dovednosti
teoreticky řídit design na základní úrovni
teoreticky řídit design na základní úrovni
Výsledky učení
Odborné znalosti
vymezení rozsahu řízení designu
vymezení rozsahu řízení designu
interdisciplinarity a rozsah pojmu design
interdisciplinarity a rozsah pojmu design
používání jednotlivých pracovních postupů v design managementu
používání jednotlivých pracovních postupů v design managementu
přínosů a nákladů investice do designu
přínosů a nákladů investice do designu
aplikace poznatků z případových studií designu managementu
aplikace poznatků z případových studií designu managementu
Odborné dovednosti
provést základní posouzení navrhovaného nového designu
provést základní posouzení navrhovaného nového designu
provést základní posouzení navrhovaného redesignu
provést základní posouzení navrhovaného redesignu
stanovit kritéria pro zadání designu
stanovit kritéria pro zadání designu
provést zhodnocení současného řešení designu ve firmě
provést zhodnocení současného řešení designu ve firmě
stanovit základní proces tvorby designu
stanovit základní proces tvorby designu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
  • Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
  • Kostkan, Tomáš a kolektiv. Jak dostat ze svého grafika/studia/agentzury to nejlepší?. 2010. ISBN 978-80-254-8411-1.
  • Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
  • MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Rachel Cooper, Sabine Junginger, Thomas Lockwood. The Handbook of Design Management. 2011. ISBN 9781847884886.
  • Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr