Vyučující
|
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do mezinárodního marketingu. Mezinárodní marketingové prostředí. Kupní smlouva a INCOTERMS 2010. Specifika mezinárodního marketingového mixu. Media Brief. Mezinárodní marketingové plánování. Sociální faktory v mezinárodním marketingu. Mezinárodní marketingový výzkum. Portfolio analýzy využívané v mezinárodním marketingu. Koncepce mezinárodního marketingu. Segmentace v mezinárodním marketingu. Positioning v mezinárodním prostředí. Životní cyklus výrobků na mezinárodních trzích. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy. Konkurenční a marketingové strategie v mezinárodním prostředí. Instituce v mezinárodním podnikání. Nové trendy v mezinárodním marketingu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost základů marketingu: marketingový mix, marketingový výzkum. Základní znalosti angličtiny (některé využívané materiály jsou v angličtině). |
Znalost základů marketingu: marketingový mix, marketingový výzkum. Základní znalosti angličtiny (některé využívané materiály jsou v angličtině). |
Výsledky učení |
---|
Student má znalosti o mezinárodním marketingu, umí se orientovat v základních náležitostech mezinárodní kupní smlouvy, doložkách INCOTERMS i v specifikách mezinárodního marketingové mixu a media brief. Student je schopný realizovat základní portfolio analýzy i PEST analýzu na podmínky podnikání i v mezinárodním prostředí. Má znalosti o formách vstupu na mezinárodní trhy i o konkurenčních strategiích na mezinárodních trzích a hlavních institucích, které ovlivňují mezinárodní podnikání celosvětově. |
Student má znalosti o mezinárodním marketingu, umí se orientovat v základních náležitostech mezinárodní kupní smlouvy, doložkách INCOTERMS i v specifikách mezinárodního marketingové mixu a media brief. Student je schopný realizovat základní portfolio analýzy i PEST analýzu na podmínky podnikání i v mezinárodním prostředí. Má znalosti o formách vstupu na mezinárodní trhy i o konkurenčních strategiích na mezinárodních trzích a hlavních institucích, které ovlivňují mezinárodní podnikání celosvětově. |
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
vysvětlí media brief |
vysvětlí media brief |
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
will describe the specifics of the international marketing environment |
will describe the specifics of the international marketing environment |
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020 |
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020 |
the media brief explains |
the media brief explains |
defines social factors for international marketing |
defines social factors for international marketing |
differentiate the life cycle of products in an international environment |
differentiate the life cycle of products in an international environment |
Odborné dovednosti |
---|
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
will determine the forms of entry of companies into international markets |
will determine the forms of entry of companies into international markets |
will clarify competitive strategies in an international environment |
will clarify competitive strategies in an international environment |
differentiate marketing strategies in an international environment |
differentiate marketing strategies in an international environment |
applies the map of perception in the international environment |
applies the map of perception in the international environment |
uses portfolio analysis in international marketing |
uses portfolio analysis in international marketing |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
E-learning |
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
CATEORA, P. R., GRAHAM, J. L. International Marketing. New York : McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-112312-1.
-
JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
-
KEEGAN, W. J., GREEN, M. C. Global Marketing. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. ISBN 0130669989.
-
Koprlová, Jana. Marketing : studie z mezinárodní praxe. 1. české, zcela přeprac. a zaktualiz. vyd. Beroun : Newsletter, 2009. ISBN 978-80-7350-084-9.
-
KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. nternational marketing: theory, practices and new trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexy změn ve světě. Praha : Grada, 2009.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
-
Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|