Předmět: Marketing 2

« Zpět
Název předmětu Marketing 2
Kód předmětu MUMM/2MAR2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Marketingové analýzy a jejich význam pro marketingový management podniku Marketingový informační systém a znalostní management Význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky Proces marketingového výzkumu a definování problému Explorační výzkum a kvalitativní analýza Primární a sekundární data Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování Kvantitativní výzkum a návrh dotazníku. Spotřebitelské chování a měření postojů spotřebitelů Editování, kódování, analýza dat, marketingová analýza. Marketingový výzkum na mezinárodních trzích CRM a databázový marketing

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Týmová práce, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 54 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 31 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti na úrovni předmětů Marketing I, Aplikovaná statistika I, Mikroekonomie I, Management I
Znalosti na úrovni předmětů Marketing I, Aplikovaná statistika I, Mikroekonomie I, Management I
Výsledky učení
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu.
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu.
využívat efektivně marketingový informační systém
využívat efektivně marketingový informační systém
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
to explain and use marketing terminology
to explain and use marketing terminology
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
Odborné dovednosti
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
efektivně využívat marketingový informační systém
efektivně využívat marketingový informační systém
to propose methods and techniques of marketing research
to propose methods and techniques of marketing research
to compile a consumer survey questionnaire
to compile a consumer survey questionnaire
to assess when to use qualitative and quantitative research
to assess when to use qualitative and quantitative research
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Práce studentů ve dvojicích
E-learning
Práce studentů ve dvojicích
Týmová práce
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page Lim, 2013. ISBN 978-0-7494-6779-1.
  • HEBÁK, P. Statistické myšlení a nástroje analýzy dat. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-118-4.
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II.. Zlín: UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-764-4.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr