Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Marketingové analýzy a jejich význam pro marketingový management podniku Marketingový informační systém a znalostní management Význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky Proces marketingového výzkumu a definování problému Explorační výzkum a kvalitativní analýza Primární a sekundární data Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování Kvantitativní výzkum a návrh dotazníku. Spotřebitelské chování a měření postojů spotřebitelů Editování, kódování, analýza dat, marketingová analýza. Marketingový výzkum na mezinárodních trzích CRM a databázový marketing
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Týmová práce, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 54 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 31 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti na úrovni předmětů Marketing I, Aplikovaná statistika I, Mikroekonomie I, Management I |
Znalosti na úrovni předmětů Marketing I, Aplikovaná statistika I, Mikroekonomie I, Management I |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu. |
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu. |
využívat efektivně marketingový informační systém |
využívat efektivně marketingový informační systém |
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
to explain and use marketing terminology |
to explain and use marketing terminology |
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
to use the marketing information system effectively |
to use the marketing information system effectively |
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
efektivně využívat marketingový informační systém |
efektivně využívat marketingový informační systém |
to propose methods and techniques of marketing research |
to propose methods and techniques of marketing research |
to compile a consumer survey questionnaire |
to compile a consumer survey questionnaire |
to assess when to use qualitative and quantitative research |
to assess when to use qualitative and quantitative research |
to suggest how to solve problems between managers and researchers |
to suggest how to solve problems between managers and researchers |
to use the marketing information system effectively |
to use the marketing information system effectively |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning |
Přednášení |
Přednášení |
Týmová práce |
Práce studentů ve dvojicích |
E-learning |
Práce studentů ve dvojicích |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page Lim, 2013. ISBN 978-0-7494-6779-1.
-
HEBÁK, P. Statistické myšlení a nástroje analýzy dat. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-118-4.
-
CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II.. Zlín: UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-764-4.
-
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|