Předmět: Management značky

« Zpět
Název předmětu Management značky
Kód předmětu MUMM/2MANZ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do managementu značky a původ značek. Management značky a základní funkce značky. Management značky versus značkový produkt; podstata a prvky značky. Přístupy k rozdělení značek: podle vlastnictví a podle kategorií. Identita značky, umístění značky a znalost o značce. Hodnota značky a modely hodnoty značky. Aakerův model hodnoty značky. Kellerův model hodnoty značky. Budování silné značky. Architektura značky. Výběr vhodné strategie značky. Branding a porozumění chování spotřebitele. Dopad značky na marketingový program společnosti

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Mikroekonomie - znalost mikroekonomie Management - znalost managementu Marketing - pokročilé znalosti marketingu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky Marketingový výzkum- znalost marketingového výzkumu Psychologie - znalosti psychologie a sociologie
Mikroekonomie - znalost mikroekonomie Management - znalost managementu Marketing - pokročilé znalosti marketingu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky Marketingový výzkum- znalost marketingového výzkumu Psychologie - znalosti psychologie a sociologie
Výsledky učení
vysvětlit význam značky pro podnikání
Studenti získají znalosti a pochopí důležitost hodnocení a plánování značkových strategií, budou kvalifikováni provádět lepší rozhodování o značce. Studenti porozumí fungování cyklu značky, významu znalosti o značce a hodnotě značky, důležitosti ochranných známek a marketingovým akcím ovlivňujícím chování spotřebitele.
vysvětlit význam značky pro podnikání
Studenti získají znalosti a pochopí důležitost hodnocení a plánování značkových strategií, budou kvalifikováni provádět lepší rozhodování o značce. Studenti porozumí fungování cyklu značky, významu znalosti o značce a hodnotě značky, důležitosti ochranných známek a marketingovým akcím ovlivňujícím chování spotřebitele.
popsat postup managementu při budování silné značky
popsat postup managementu při budování silné značky
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti
to explain the importance of branding to business
to explain the importance of branding to business
to describe the management process in building a strong brand
to describe the management process in building a strong brand
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business
to explain the concept of creating brand equity
to explain the concept of creating brand equity
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities
Odborné dovednosti
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky
analyzovat, v čem spočívá síla značky
analyzovat, v čem spočívá síla značky
analyzovat příčiny rebrandingu
analyzovat příčiny rebrandingu
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand
to establish the stages of brand development and the goals of each stage
to establish the stages of brand development and the goals of each stage
to propose individual steps of brand management
to propose individual steps of brand management
to analyze where the brand's strength lies
to analyze where the brand's strength lies
to analyze the causes of rebranding
to analyze the causes of rebranding
to analyze how brand architecture can affect their success in the market
to analyze how brand architecture can affect their success in the market
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Týmová práce
Demonstrace
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • BANYÁR, M. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu.. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
  • DE CHERNATONY, L. Značka: od vize k vyšším ziskům ? Strategický proces budování a posilování značky. Brno, 2009. ISBN 978-80-2512-007-.
  • HEALEY, M. Co je branding?. Praha, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
  • HOMMEROVÁ, D. Branding neziskových organizací.. Žatec, 2015. ISBN 978-80-905122-83.
  • CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, B., W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective.. Žilina, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
  • KELLER, K. L. Strategické řízení značky.. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
  • SHARP, B. Jak se budují značky. Co obchodníci nevědí.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7390-618-4.
  • TAYLOR, D. Brand management. Budování značky od vize k cíli.. Brno, 2007. ISBN 978-802511-818-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr