Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do managementu značky a původ značek. Management značky a základní funkce značky. Management značky versus značkový produkt; podstata a prvky značky. Přístupy k rozdělení značek: podle vlastnictví a podle kategorií. Identita značky, umístění značky a znalost o značce. Hodnota značky a modely hodnoty značky. Aakerův model hodnoty značky. Kellerův model hodnoty značky. Budování silné značky. Architektura značky. Výběr vhodné strategie značky. Branding a porozumění chování spotřebitele. Dopad značky na marketingový program společnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Mikroekonomie - znalost mikroekonomie Management - znalost managementu Marketing - pokročilé znalosti marketingu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky Marketingový výzkum- znalost marketingového výzkumu Psychologie - znalosti psychologie a sociologie |
Mikroekonomie - znalost mikroekonomie Management - znalost managementu Marketing - pokročilé znalosti marketingu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky Marketingový výzkum- znalost marketingového výzkumu Psychologie - znalosti psychologie a sociologie |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit význam značky pro podnikání |
Studenti získají znalosti a pochopí důležitost hodnocení a plánování značkových strategií, budou kvalifikováni provádět lepší rozhodování o značce. Studenti porozumí fungování cyklu značky, významu znalosti o značce a hodnotě značky, důležitosti ochranných známek a marketingovým akcím ovlivňujícím chování spotřebitele. |
vysvětlit význam značky pro podnikání |
Studenti získají znalosti a pochopí důležitost hodnocení a plánování značkových strategií, budou kvalifikováni provádět lepší rozhodování o značce. Studenti porozumí fungování cyklu značky, významu znalosti o značce a hodnotě značky, důležitosti ochranných známek a marketingovým akcím ovlivňujícím chování spotřebitele. |
popsat postup managementu při budování silné značky |
popsat postup managementu při budování silné značky |
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání |
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání |
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky |
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky |
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti |
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti |
to explain the importance of branding to business |
to explain the importance of branding to business |
to describe the management process in building a strong brand |
to describe the management process in building a strong brand |
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business |
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business |
to explain the concept of creating brand equity |
to explain the concept of creating brand equity |
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities |
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities |
Odborné dovednosti |
---|
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky |
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky |
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií |
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií |
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky |
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky |
analyzovat, v čem spočívá síla značky |
analyzovat, v čem spočívá síla značky |
analyzovat příčiny rebrandingu |
analyzovat příčiny rebrandingu |
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu |
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu |
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand |
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand |
to establish the stages of brand development and the goals of each stage |
to establish the stages of brand development and the goals of each stage |
to propose individual steps of brand management |
to propose individual steps of brand management |
to analyze where the brand's strength lies |
to analyze where the brand's strength lies |
to analyze the causes of rebranding |
to analyze the causes of rebranding |
to analyze how brand architecture can affect their success in the market |
to analyze how brand architecture can affect their success in the market |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Týmová práce |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
BANYÁR, M. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu.. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
-
DE CHERNATONY, L. Značka: od vize k vyšším ziskům ? Strategický proces budování a posilování značky. Brno, 2009. ISBN 978-80-2512-007-.
-
HEALEY, M. Co je branding?. Praha, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
-
HOMMEROVÁ, D. Branding neziskových organizací.. Žatec, 2015. ISBN 978-80-905122-83.
-
CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, B., W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective.. Žilina, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
-
KELLER, K. L. Strategické řízení značky.. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
-
SHARP, B. Jak se budují značky. Co obchodníci nevědí.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7390-618-4.
-
TAYLOR, D. Brand management. Budování značky od vize k cíli.. Brno, 2007. ISBN 978-802511-818-4.
|