Předmět: Consumer Behaviour

« Zpět
Název předmětu Consumer Behaviour
Kód předmětu MUMM/2CSPO
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Chování spotřebitele: změny a výzvy. Proces výzkumu chování spotřebitelů. Segmentace trhu a strategické cílení. Motivace spotřebitelů, osobnost a chování spotřebitele. Spotřebitelské vnímání a učení spotřebitelů. Formování postojů spotřebitelů a jejich změna. Komunikace a chování spotřebitelů. Rodina a její zařazení do společenské třídy. Vliv kultury a subkultury na chování spotřebitelů. Cross-kulturní chování: mezinárodní perspektiva. Spotřebitel a difúze inovací. Rozhodování spotřebitelů. Etika marketingu a sociální odpovědnost.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 55 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Marketing I, Marketing II - znalosti z předmětů marketingu Psychologie - znalosti z předmětů psychologie a sociologie
Marketing I, Marketing II - znalosti z předmětů marketingu Psychologie - znalosti z předmětů psychologie a sociologie
Výsledky učení
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers
to analyze the consumer's purchase decision-making process
to analyze the consumer's purchase decision-making process
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility
Odborné dovednosti
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů
změřit postoje spotřebitelů
změřit postoje spotřebitelů
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior
to measure consumer attitudes
to measure consumer attitudes
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR.
  • BAČUVČÍK, R. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015.. Zlín, 2017. ISBN 978-80-87500-90-3.
  • CHOVANCOVÁ, Miloslava, ASAMOAH, Emmanuel, S. and WANNINAYAKE, Bandara, W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. Žilina: GEORG, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
  • KOUDELKA, J. Spotřebitelé a marketing.. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-693-7.
  • NOVÝ I., PETZOLD J. (NE)spokojený zákazník ? náš cíl?! Jak získat zákazníka špičkovými službami.. Praha, 2006. ISBN 80-247-1321-7.
  • SCHIFFMAN Leon G. and WISENBLIT Joseph. Consumer Behavior.11th Edition. 2014. ISBN 978-0132544368.
  • VEČEŘA, J. Ochrana spotřebitele v České republice a Evropské unii.. Praha, 2013. ISBN 978-8087576-34-2.
  • VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství ?černé skřín?ky?.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr