| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Matošková Jana, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Podstata koučování a systemického přístupu. - Směřování versus podporování. - Typy kontroly a typy pomoci. - Fáze koučovacího rozhovoru. - Kontexty v rozhovoru. - Sebereflexe a všímavost. - Hledání podnětu a formulování cíle rozhovoru. - Typologie otázek. - Pomocné škály a práce s nimi. - Ocenění a podpůrná zpětná vazba. - Hledání nových přístupů k problémům (problém jako potenciál změny, rozšiřování možností, hledání zdrojů a výjimek, přerámování). 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), E-learning
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 36 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 13 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| vysvětlit podstatu koučování | 
| vysvětlit podstatu koučování | 
| popsat roli kouče | 
| popsat roli kouče | 
| vysvětlit rozdíl mezi kontrolou a pomocí | 
| vysvětlit rozdíl mezi kontrolou a pomocí | 
| popsat jednotlivé fáze koučovacího rozhovoru | 
| popsat jednotlivé fáze koučovacího rozhovoru | 
| vysvětlit jednotlivé kontexty, které je zapotřebí mít na paměti při vedení rozhovoru | 
| vysvětlit jednotlivé kontexty, které je zapotřebí mít na paměti při vedení rozhovoru | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| rozlišit jednotlivé typy kontroly a pomoci | 
| rozlišit jednotlivé typy kontroly a pomoci | 
| formulovat objednávku v rámci koučovacího rozhovoru | 
| formulovat objednávku v rámci koučovacího rozhovoru | 
| formulovat otázky zaměřené na hledání nových přístupů a řešení | 
| formulovat otázky zaměřené na hledání nových přístupů a řešení | 
| aplikovat škálu v průběhu koučovacího rozhovoru | 
| aplikovat škálu v průběhu koučovacího rozhovoru | 
| poskytnout koučovanému podpůrnou zpětnou vazbu | 
| poskytnout koučovanému podpůrnou zpětnou vazbu | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) | 
| Zážitková (sebezkušenostní) | 
| Zážitková (sebezkušenostní) | 
| Praktické procvičování | 
| Praktické procvičování | 
| Demonstrace | 
| Demonstrace | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Známkou | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Známkou | 
| Písemná zkouška | 
| Písemná zkouška | 
| Systematické pozorování studenta | 
| Systematické pozorování studenta | 
| Analýza seminární práce | 
| Analýza seminární práce | 
| Analýza výkonů studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Praha, 2016. ISBN 978-80-7261-403-5.
                
 
            
                
                - 
                    Haberleitner, Elisabeth. Vedení lidí a koučování v každodenní praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2654-0.
                
 
            
                
                - 
                    Herman, Marek. Najděte si svého marťana: co jste vždycky chtěli vědět o psychologii, ale ve škole vám to neřekli. Olomouc, 2008. ISBN 978-802-6060-703.
                
 
            
                
                - 
                    Neenan, Michael a Stephen Palmer. Kognitivně-behaviorální koučink v praxi: Přístup založený na důkazech. Brno, 2015. ISBN 978-80-87981-14-6.
                
 
            
                
                - 
                    PODANÁ, Radoslava. Koučování pro manažery, aneb, Všichni mají potřebné zdroje pro své cíle. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4519-0.
                
 
            
                
                - 
                    Selingman, Martin. Vzkvétání: Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Brno, 2014. ISBN 978-80-87270-95-0.
                
 
            
                
                - 
                    SUCHÝ, Jiří a Pavel NÁHLOVSKÝ. Koučování v manažerské praxi: klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1692-3.
                
 
            
                
                - 
                    SUCHÝ, Jiří a Pavel NÁHLOVSKÝ. Životní koučování a sebekoučování: klíč k pozitivním změnám a osobní spokojenosti. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4010-2.
                
 
            
                
                - 
                    Whitmore, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha, 2004. ISBN 8072611011.
                
 
            
                
                - 
                    ZATLOUKAL, Leoš a Pavel VÍTEK. Koučování zaměřené na řešení: 50 klíčů pro společné otevírání nových možností. Praha, 2016. ISBN 978-80-262-1011-5.
                
 
            
         
         
         
     |