Předmět: Současné problémy ve sportovním marketingu a managementu

« Zpět
Název předmětu Současné problémy ve sportovním marketingu a managementu
Kód předmětu MUMM/1SMMS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
  • Macharáček Jan, Mgr.
  • Krkoška Jan, Ing.
  • Regner Jan, Ing.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Aktuální trendy ve (sportu) sportovním prostředí v ČR Marketingové trendy ve sportovních službách Corporate identity sportovních organizací Manažerské role, vrozené a získané vlastnosti sportovního manažera, jeho schopnosti. Hlavní problémy současného sportu, sportovního managementu a marketingu.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student popíše aktuální trendy ve sportovním prostředí v České republice a identifikuje jejich dopad na sportovní organizace a jejich řízení.
Student popíše aktuální trendy ve sportovním prostředí v České republice a identifikuje jejich dopad na sportovní organizace a jejich řízení.
Student analyzuje marketingové trendy ve sportovních službách a vysvětlí, jak moderní marketingové strategie ovlivňují chování zákazníků a fanoušků.
Student analyzuje marketingové trendy ve sportovních službách a vysvětlí, jak moderní marketingové strategie ovlivňují chování zákazníků a fanoušků.
Student definuje pojem corporate identity sportovní organizace a popíše, jaký má vliv na budování image a pozice na trhu.
Student definuje pojem corporate identity sportovní organizace a popíše, jaký má vliv na budování image a pozice na trhu.
Student vysvětlí manažerské role ve sportu, včetně vrozených a získaných vlastností sportovního manažera a jeho klíčových schopností pro úspěšné řízení.
Student vysvětlí manažerské role ve sportu, včetně vrozených a získaných vlastností sportovního manažera a jeho klíčových schopností pro úspěšné řízení.
Student rozpozná hlavní problémy současného sportovního managementu a marketingu a navrhne možná řešení pro jejich efektivní zvládání.
Student rozpozná hlavní problémy současného sportovního managementu a marketingu a navrhne možná řešení pro jejich efektivní zvládání.
Odborné dovednosti
Student aplikuje aktuální marketingové trendy při navrhování marketingové kampaně pro sportovní organizaci zaměřenou na zvýšení povědomí a loajality fanoušků.
Student aplikuje aktuální marketingové trendy při navrhování marketingové kampaně pro sportovní organizaci zaměřenou na zvýšení povědomí a loajality fanoušků.
Student navrhne strategii rozvoje corporate identity sportovní organizace s cílem zvýšit její atraktivitu pro sponzory a partnery.
Student navrhne strategii rozvoje corporate identity sportovní organizace s cílem zvýšit její atraktivitu pro sponzory a partnery.
Student provede analýzu manažerských schopností a identifikuje klíčové oblasti, ve kterých by se sportovní manažer měl dále rozvíjet pro dosažení vyšší efektivity v řízení týmu.
Student provede analýzu manažerských schopností a identifikuje klíčové oblasti, ve kterých by se sportovní manažer měl dále rozvíjet pro dosažení vyšší efektivity v řízení týmu.
Student zhodnotí současné problémy ve sportovním prostředí a navrhne opatření, jak tyto problémy řešit na úrovni sportovní organizace.
Student zhodnotí současné problémy ve sportovním prostředí a navrhne opatření, jak tyto problémy řešit na úrovni sportovní organizace.
Student vytvoří marketingový plán pro sportovní službu, který bude reflektovat aktuální trendy a zaměří se na inovace a udržitelnost v oblasti sportovního managementu.
Student vytvoří marketingový plán pro sportovní službu, který bude reflektovat aktuální trendy a zaměří se na inovace a udržitelnost v oblasti sportovního managementu.
Doporučená literatura
  • ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století.. Praha: Ekopress, 2020. ISBN 978-80-87865-62-.
  • DURDOVÁ, I. Vybrané kapitoly z managementu a marketingu sportu.. Ostrava: VŠB-TUO, 2019. ISBN 978-80-248-4165-6.
  • NOVOTNÝ, J. et al. Management, marketing a ekonomika sportu.. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8346-.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr