Předmět: Řízení vztahů se zákazníky

« Zpět
Název předmětu Řízení vztahů se zákazníky
Kód předmětu MUMM/1RVZZ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kozák Vratislav, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Názory na řízení vztahů ve firmě, vymezení problému aplikace řízení vztahů se zákazníky (CRM) 2. Tradiční pojetí trhu a řízení vztahů se zákazníky 3. Postavení ve firmě CRM v procesu vývoje marketingu 4. Aplikace CRM na spotřebním, průmyslovým, obchodním a státním trhu 5. CRM ve vztahu ke konkurenci 6. CRM v době krize 7. Loajalita zákazníků a její vliv na ziskovost podniku 8. Hodnota zákazníka pro podnik, stanovení nákladů na zákazníka 9. Hodnotový management a jeho fáze 10. Tradiční směna versus zkušenosti spoluvytváření 11. Rozvinutí spektra zkušeností spoluvytvářením 12. Udržení zákazníků v době krize, zavádění CRM ve firmě 13. Doporučený postup zavádění CRM poznatky z vlastního výzkumu a případové studie

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 8 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost předmětů Marketing, Management I
Znalost předmětů Marketing, Management I
Výsledky učení
Student má znalosti o významu řízení vztahů se zákazníky, včetně jeho historie a předpokládaného vývoje. Student získá předpoklady pro jeho praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti i ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a řízení podniku. Student využívá segmentačních a komunikačních aktivit pro efektivní řízení vztahů se zákazníky, včetně období krize. Student je způsobilý aplikovat metody pro úspěšnou implementaci řízení vztahů se zákazníky do organizace.
Student má znalosti o významu řízení vztahů se zákazníky, včetně jeho historie a předpokládaného vývoje. Student získá předpoklady pro jeho praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti i ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a řízení podniku. Student využívá segmentačních a komunikačních aktivit pro efektivní řízení vztahů se zákazníky, včetně období krize. Student je způsobilý aplikovat metody pro úspěšnou implementaci řízení vztahů se zákazníky do organizace.
charakterizovat rozdíly mezi transakčním marketingem a marketingem vztahů
charakterizovat rozdíly mezi transakčním marketingem a marketingem vztahů
definovat řízení vztahů se zákazníky
definovat řízení vztahů se zákazníky
porovnat důležité trendy v MKT vztahů a CRM
porovnat důležité trendy v MKT vztahů a CRM
objasnit pět základních důvodů aplikace CRM
objasnit pět základních důvodů aplikace CRM
vysvětlit hlavní bariéry zavádění CRM
vysvětlit hlavní bariéry zavádění CRM
characterize the differences between transaction marketing and relationship marketing
characterize the differences between transaction marketing and relationship marketing
define customer relationship management
define customer relationship management
compare important trends in MKT and CRM relationships
compare important trends in MKT and CRM relationships
clarify the five basic reasons for a CRM application
clarify the five basic reasons for a CRM application
explain the main barriers to CRM implementation
explain the main barriers to CRM implementation
Odborné dovednosti
zařadit příslušného klienta do odpovídajícího zákaznického cyklu
zařadit příslušného klienta do odpovídajícího zákaznického cyklu
stanovit postupy pro up sell a cross sell
stanovit postupy pro up sell a cross sell
navrhnout postupy zabraňující odchodu zákazníků
navrhnout postupy zabraňující odchodu zákazníků
vypracovat dodavatelsko-odběratelské strategie pro řízení hodnoty pro zákazníka
vypracovat dodavatelsko-odběratelské strategie pro řízení hodnoty pro zákazníka
stanovit postup přípravy implementace CRM ve firmě
stanovit postup přípravy implementace CRM ve firmě
place the relevant client in the corresponding customer cycle establish procedures for up sell and cross sell design procedures to prevent customer churn develop supplier-customer strategies for managing customer value determine the procedure for preparing CRM implementation in the company
place the relevant client in the corresponding customer cycle establish procedures for up sell and cross sell design procedures to prevent customer churn develop supplier-customer strategies for managing customer value determine the procedure for preparing CRM implementation in the company
place the relevant client in the corresponding customer cycle
place the relevant client in the corresponding customer cycle
establish procedures for up sell and cross sell
establish procedures for up sell and cross sell
design procedures to prevent customer churn
design procedures to prevent customer churn
develop supplier-customer strategies for managing customer value
develop supplier-customer strategies for managing customer value
determine the procedure for preparing CRM implementation in the company
determine the procedure for preparing CRM implementation in the company
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Esej
Písemná zkouška
Esej
Doporučená literatura
  • DYCHÉ Jill. The CRM Handbook: A Business Guide to Customer Relationship Management, 1. vydání. New York: Harper, 2014. ISBN 078-534273062.
  • KOSTOJOHN Scott , Mathew JOHNSON a Brian PAULEN. CRM Fundamentals. 1. vydání. Delhi: VK Publications. ISBN 978-1430235903.
  • KOZÁK, Vratislav. Budování vztahů se zákazníky. CRM v teorii a praxi. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-02-6.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana a kolektiv. Diferencované řízení vztahů se zákazníky 1. vydání. Praha. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
  • PRAHALAD, C., K., a Venkatram RAMASWAMY. Budoucnost konkurence. Spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-126-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr