Vyučující
|
-
Kozák Vratislav, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Názory na řízení vztahů ve firmě, vymezení problému aplikace řízení vztahů se zákazníky (CRM) 2. Tradiční pojetí trhu a řízení vztahů se zákazníky 3. Postavení ve firmě CRM v procesu vývoje marketingu 4. Aplikace CRM na spotřebním, průmyslovým, obchodním a státním trhu 5. CRM ve vztahu ke konkurenci 6. CRM v době krize 7. Loajalita zákazníků a její vliv na ziskovost podniku 8. Hodnota zákazníka pro podnik, stanovení nákladů na zákazníka 9. Hodnotový management a jeho fáze 10. Tradiční směna versus zkušenosti spoluvytváření 11. Rozvinutí spektra zkušeností spoluvytvářením 12. Udržení zákazníků v době krize, zavádění CRM ve firmě 13. Doporučený postup zavádění CRM poznatky z vlastního výzkumu a případové studie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost předmětů Marketing, Management I |
Znalost předmětů Marketing, Management I |
Výsledky učení |
---|
Student má znalosti o významu řízení vztahů se zákazníky, včetně jeho historie a předpokládaného vývoje. Student získá předpoklady pro jeho praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti i ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a řízení podniku. Student využívá segmentačních a komunikačních aktivit pro efektivní řízení vztahů se zákazníky, včetně období krize. Student je způsobilý aplikovat metody pro úspěšnou implementaci řízení vztahů se zákazníky do organizace. |
Student má znalosti o významu řízení vztahů se zákazníky, včetně jeho historie a předpokládaného vývoje. Student získá předpoklady pro jeho praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti i ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a řízení podniku. Student využívá segmentačních a komunikačních aktivit pro efektivní řízení vztahů se zákazníky, včetně období krize. Student je způsobilý aplikovat metody pro úspěšnou implementaci řízení vztahů se zákazníky do organizace. |
charakterizovat rozdíly mezi transakčním marketingem a marketingem vztahů |
charakterizovat rozdíly mezi transakčním marketingem a marketingem vztahů |
definovat řízení vztahů se zákazníky |
definovat řízení vztahů se zákazníky |
porovnat důležité trendy v MKT vztahů a CRM |
porovnat důležité trendy v MKT vztahů a CRM |
objasnit pět základních důvodů aplikace CRM |
objasnit pět základních důvodů aplikace CRM |
vysvětlit hlavní bariéry zavádění CRM |
vysvětlit hlavní bariéry zavádění CRM |
characterize the differences between transaction marketing and relationship marketing |
characterize the differences between transaction marketing and relationship marketing |
define customer relationship management |
define customer relationship management |
compare important trends in MKT and CRM relationships |
compare important trends in MKT and CRM relationships |
clarify the five basic reasons for a CRM application |
clarify the five basic reasons for a CRM application |
explain the main barriers to CRM implementation |
explain the main barriers to CRM implementation |
Odborné dovednosti |
---|
zařadit příslušného klienta do odpovídajícího zákaznického cyklu |
zařadit příslušného klienta do odpovídajícího zákaznického cyklu |
stanovit postupy pro up sell a cross sell |
stanovit postupy pro up sell a cross sell |
navrhnout postupy zabraňující odchodu zákazníků |
navrhnout postupy zabraňující odchodu zákazníků |
vypracovat dodavatelsko-odběratelské strategie pro řízení hodnoty pro zákazníka |
vypracovat dodavatelsko-odběratelské strategie pro řízení hodnoty pro zákazníka |
stanovit postup přípravy implementace CRM ve firmě |
stanovit postup přípravy implementace CRM ve firmě |
place the relevant client in the corresponding customer cycle establish procedures for up sell and cross sell design procedures to prevent customer churn develop supplier-customer strategies for managing customer value determine the procedure for preparing CRM implementation in the company |
place the relevant client in the corresponding customer cycle establish procedures for up sell and cross sell design procedures to prevent customer churn develop supplier-customer strategies for managing customer value determine the procedure for preparing CRM implementation in the company |
place the relevant client in the corresponding customer cycle |
place the relevant client in the corresponding customer cycle |
establish procedures for up sell and cross sell |
establish procedures for up sell and cross sell |
design procedures to prevent customer churn |
design procedures to prevent customer churn |
develop supplier-customer strategies for managing customer value |
develop supplier-customer strategies for managing customer value |
determine the procedure for preparing CRM implementation in the company |
determine the procedure for preparing CRM implementation in the company |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Esej |
Písemná zkouška |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
DYCHÉ Jill. The CRM Handbook: A Business Guide to Customer Relationship Management, 1. vydání. New York: Harper, 2014. ISBN 078-534273062.
-
KOSTOJOHN Scott , Mathew JOHNSON a Brian PAULEN. CRM Fundamentals. 1. vydání. Delhi: VK Publications. ISBN 978-1430235903.
-
KOZÁK, Vratislav. Budování vztahů se zákazníky. CRM v teorii a praxi. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-02-6.
-
LOŠŤÁKOVÁ, Hana a kolektiv. Diferencované řízení vztahů se zákazníky 1. vydání. Praha. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
-
PRAHALAD, C., K., a Venkatram RAMASWAMY. Budoucnost konkurence. Spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-126-7.
|