Vyučující
|
-
Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Proces vývoje a tvorby nového designu Ekonomická stránka vývoje a zavádění nového designu Proces zavádění nového designu do výroby Prosperita podniku díky designu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat metody design managementu |
popsat metody design managementu |
charakterizovat kritéria design managementu |
charakterizovat kritéria design managementu |
definovat jednotlivé přístupy design managementu |
definovat jednotlivé přístupy design managementu |
komplexně vysvětlit postup řízení designu |
komplexně vysvětlit postup řízení designu |
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
specifikovat dilemata v design managementu |
specifikovat dilemata v design managementu |
Odborné dovednosti |
---|
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
provést výběr investiční varianty do designu s využitím design managmentu |
provést výběr investiční varianty do designu s využitím design managmentu |
stanovit pomocí kalkulace náklady na design |
stanovit pomocí kalkulace náklady na design |
provést srovnání více variant návrhů designu z hlediska splnění cílů organizace |
provést srovnání více variant návrhů designu z hlediska splnění cílů organizace |
provést hodnocení navrhovaného designu |
provést hodnocení navrhovaného designu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků. |
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků. |
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od designerů, pracovníků marketingové komunikace. |
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od designerů, pracovníků marketingové komunikace. |
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí o trhu v oblasti designu. |
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí o trhu v oblasti designu. |
Student si osvojí význam a přínos designu pro firmu. |
Student si osvojí význam a přínos designu pro firmu. |
Odborné dovednosti |
---|
popsat disciplínu design management |
popsat disciplínu design management |
charakterizovat specifika disciplíny design managementu |
charakterizovat specifika disciplíny design managementu |
vymezit metody řízení designu |
vymezit metody řízení designu |
charakterizovat pojem design |
charakterizovat pojem design |
popsat dilema design managmenetu |
popsat dilema design managmenetu |
stanovit pokročilý proces tvorby designu |
stanovit pokročilý proces tvorby designu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Exkurze |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
-
Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
-
Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
-
MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.
|