Předmět: Řízení designu II

« Zpět
Název předmětu Řízení designu II
Kód předmětu MUMM/1RDE2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Proces vývoje a tvorby nového designu Ekonomická stránka vývoje a zavádění nového designu Proces zavádění nového designu do výroby Prosperita podniku díky designu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat metody design managementu
popsat metody design managementu
charakterizovat kritéria design managementu
charakterizovat kritéria design managementu
definovat jednotlivé přístupy design managementu
definovat jednotlivé přístupy design managementu
komplexně vysvětlit postup řízení designu
komplexně vysvětlit postup řízení designu
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu
specifikovat dilemata v design managementu
specifikovat dilemata v design managementu
Odborné dovednosti
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu
provést manažerské hodnocení navrhovaného designu
provést výběr investiční varianty do designu s využitím design managmentu
provést výběr investiční varianty do designu s využitím design managmentu
stanovit pomocí kalkulace náklady na design
stanovit pomocí kalkulace náklady na design
provést srovnání více variant návrhů designu z hlediska splnění cílů organizace
provést srovnání více variant návrhů designu z hlediska splnění cílů organizace
provést hodnocení navrhovaného designu
provést hodnocení navrhovaného designu
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků.
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků.
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od designerů, pracovníků marketingové komunikace.
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od designerů, pracovníků marketingové komunikace.
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí o trhu v oblasti designu.
Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí o trhu v oblasti designu.
Student si osvojí význam a přínos designu pro firmu.
Student si osvojí význam a přínos designu pro firmu.
Odborné dovednosti
popsat disciplínu design management
popsat disciplínu design management
charakterizovat specifika disciplíny design managementu
charakterizovat specifika disciplíny design managementu
vymezit metody řízení designu
vymezit metody řízení designu
charakterizovat pojem design
charakterizovat pojem design
popsat dilema design managmenetu
popsat dilema design managmenetu
stanovit pokročilý proces tvorby designu
stanovit pokročilý proces tvorby designu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze
Exkurze
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Didaktický test
Didaktický test
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
  • Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
  • Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
  • MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr