Předmět: Marketing 2

« Zpět
Název předmětu Marketing 2
Kód předmětu MUMM/1MR2E
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Marketing analyzes and their importance for marketing management Marketing information system and knowledge management Importance of marketing research for managers´decision making The humane side of marketing research: organizational and ethical issues The process of marketing research and problem definition Exploratory research and qualitative analysis Primary and secondary data Fieldwork, design and sampling processes Quantitative research and questionnaire design. Consumer behavior and measurement of consumer attitudes Editing, coding, data analysis, marketing analysis. Marketing research on international markets CRM and database marketing

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Týmová práce, Analýza prezentace, E-learning
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 31 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Knowledge at the level of courses of Marketing I, Applied Statistics I, Microeconomics I, Management I
Knowledge at the level of courses of Marketing I, Applied Statistics I, Microeconomics I, Management I
Výsledky učení
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
vysvětlit a používat marketingovou terminologii
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu.
využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu.
využívat efektivně marketingový informační systém
využívat efektivně marketingový informační systém
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů.
to explain and use marketing terminology
to explain and use marketing terminology
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix.
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems.
Odborné dovednosti
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky
efektivně využívat marketingový informační systém
efektivně využívat marketingový informační systém
to propose methods and techniques of marketing research
to propose methods and techniques of marketing research
to compile a consumer survey questionnaire
to compile a consumer survey questionnaire
to assess when to use qualitative and quantitative research
to assess when to use qualitative and quantitative research
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to suggest how to solve problems between managers and researchers
to use the marketing information system effectively
to use the marketing information system effectively
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
E-learning
E-learning
Analýza prezentace
Týmová práce
Analýza prezentace
Týmová práce
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • BOLTON KATE and IAN BRACE. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. 6th ed.. Kogan Page, 2022. ISBN 978-1398604124.
  • HAIR JOSEPH, ORTINAU DAVID AND DANA E. HARRISON. Essentials of Marketing Research, 6th ed.. McGrow Hill, 2024. ISBN 9781265217181.
  • IACOBUCCI DAWN and CHURCHILL, G. A. Marketing research: methodological foundations. 12th ed. Thomson/South-Western, 2018. ISBN 978-1983654466.
  • KUMAR, V., LEONE, R.P., AAKER, D. A., and DAY, G. S. Marketing Research. 13th ed. New York: Wiley, 2020. ISBN 978-1-119-49758-5.
  • MCDANIEL JR., CAR .and ROGER GATES. Marketing Research, 12th ed.. New York: Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-71631-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr